کشف راهکاری برای درمان درد آرتروز

محققان دانشگاه ناتینگهام در حال بررسی خواصیت تسکین دهندگی درد در ماده cordycepin هستند، این ترکیب در قارچ های  cordyceps یافت می شود. لازم به ذکر است که از این ماده در طب سنتی چینی بسیار مورد استفاده قرار می گیرد.

دکتر کرنلا د مور و تیم تحقیقاتی اش در حال ساخت نوع جدیدی از مسکن هستند که این پتانسیل را دارد که نشانه های بیماری آرتروز را کاهش دهد. برای نمونه درباره همه گیری این بیماری باید گفت که تنها 8 میلیون نفر از مردم امریکا به صورت سالانه به این بیماری مبتلا می شوند.

این دانشمندان  به منظور دست یافتن به توانایی این ماده برای از بین بردن درد و یا مانع شدن از وقوع آن، ترکیب cordycepin را بر روی موش ها مورد آزمایش قرار خواهند داد و در وعده های غذایی این حیوانات این ترکیب را خواهند گنجاند. دکتر دی مور در این باره بیان کرد که تحقیق آنان هنوز در مرحله ابتدایی قرار دارد و آنها به خواصیت مسکنی cordycepin برای تبدیل شدن به نوع جدیدی از مسکن پی برده اند.

او در ادامه بیان کرد: «در ابتدای این تحقیق، درباره خواص این ترکیب در جامعه علمی تردید های بسیاری وجود داشت اما روشن شد که این ماده می تواند به اندازه مسکن های متداول بر روی موش ها موثر باشد.این مطالعه اولین قدم در ایجاد دسته جدیدی از داروها برای بیماری آرتروز است اگرچه موانع زیادی بر سر راه قرار دارد و برای این که این دارو به دارویی موثر تبدیل شود و به مصرف بیمار برسد باید از ان ها عبور کرد»

دکتر دی مور اظهار داشت که امنیت و تاثیر گذاری این دارو باید ثابت شود و سپس آزمایش های بالینی می تواند در ظرف شش تا ده سال شروع شود.ترکیب Cordycepin نسبت به دیگر مسکن ها به صورت کاملا متفاوت و در سطح کاملا متفاوتی التهاباتی که باعث ایجاد درد در بیماری آرتروز می شود را بلوکه می کند. به همین دلیل احتمالا نسبت به مسکن های دیگر هم می تواند بهتر عمل کند هم اثرات جانبی کم تری داشته باشد.

دکتر دی مور درباره نحوه عمل کرد این دارو در آینده تحقیقات بیش تری انجام خواهد داد. او به دنبال این است که بفهمد که آیا این ترکیب مستقیما بر روی مفصل زانو عمل می کند یا بر روی عصب هایی که درد را از زانو به نخاع می رسانند اثر خواهد نهاد. او همچنین در حال بررسی این ترکیب به عنوان یک راه درمانی ممکن برای بیماری سرطان است. این تیم تحقیقاتی به مردم هشدار می دهند که تا زمانی که نتایج کامل تحقیقات مشخص نشده است با استفاده از این ترکیب خود درمانی نکنند. 

منبع

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا