پیشرفت درحوزه زیست فناوری پزشکی

کسری اصفهانی، عضو هیات علمی پژوهشگاه ملی مهندسی ژنتیک و زیست فناوری در گفتگو با مهر گفت: با تولید داروهای نوترکیب، توسط شرکت های دارویی داخل کشور با فناوری بومی شده، هزینه تولید دارو کاهش می یابد و وارد بازار می شود، که اکنون هم این موضوع اتفاق افتاده و مردم هم از این دارو ها استفاده می کنند.

به گفته وی؛ البته این داروهای تولیدی که کیفیتی مشابه داروهای خارجی دارند، علاوه بر مصرف آنها در کشور توسط مردم، حتی به کشورهای دیگر نیز صادر می شوند.

اصفهانی افزود: در حوزه بیوتکنولوژی پزشکی با وجود اینکه شمار محققان آن کمتر از حوزه بیوتکنولوژی کشاورزی است ولی، پیشرفت چشمگیری در آن داشته است.

معاون مرکز رشد زیست فناوری خاطرنشان کرد: بخش عمده ای از تحقیقات در کشور به بیوتکنولوژی کشاورزی اختصاص یافته که به دلایلی نتوانسته آن طور که باید رشد کند ولی ستاد توسعه زیست فناوری معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری بنا دارد تا نتیجه پژوهش های محققان در حوزه بیوتکنولوژی را به بازار وارد کند.

وی گفت: قرار است اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران را برگزار کنیم و آخرین یافته های علمی در حوزه بیوتکنولوژی و مشکلات موجود در این خصوص را مورد بحث و بررسی قرار دهیم.

دبیر اجرایی اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی ایران عنوان کرد:  حدود ۱۲۰۰ مقاله از کشورهای مختلف به دبیرخانه این همایش ارسال شده که تعدادی از آنها در قالب پوستر و سخنرانی ارائه می شود.

وی در خصوص محورهای این همایش گفت: بیوتکنولوژی پزشکی، بیوتکنولوژی گیاهی «شامل کشت بافت گیاهی، کاربرد میکروبیولوژی در کشاورزی، مهندسی ژنتیک گیاهی و ژنومیکس گیاهی»، بیوتکنولوژی صنایع دارویی، صنایع غذایی و معدن، بیوتکنولوژی جانوری، بیوتکنولوژی محیط زیست، بیوانفورماتیک، زیست سامانه ها و مباحث اخلاقی در بیوتکنولوژی از جمله محورهای این همایش هستند.

به گزارش مهر، اولین همایش بین المللی و نهمین همایش ملی بیوتکنولوژی جمهوری اسلامی ایران  از سوم تا پنجم خرداد ماه در سالن همایش های بین المللی دانشگاه شهید بهشتی برگزار می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا