رصد یک صورت فلکی و دو ستاره در این شب ها

به گزارش سیناپرس، علی ازادگان در گفتگو با مهر اظهار کرد: این روزها تا قبل از پایان ماه رمضان فرصتی است تا با کمک دو جرم پرنور و معروف آسمان با تعدادی دیگر از اجرام کمتر شناخته شده آشنا شویم.

وی افزود: بر همین اساس، امروز و فردا ساعتی پس از غروب خورشید فرصتی فراهم می آید تا با استفاده از سیاره پرنور و درخشان زهره، صورت فلکی «جوزا» و ستاره های معروف آن «کاستور» و «پولوکس» را رصد کنیم.

به گفته این کارشناس نجوم، برای رصد این اجرام آسمانی فقط کافی است رو به همان محلی که خورشید غروب کرده ایستاد تا پرنورترین جرمی که سیاره زهره است را رصد کرد که می توان به واسطه آن ستاره های کاستور و پولوکس را هم در سمت راست زهره مشاهده کرد.

وی با بیان اینکه زهره و این دو ستاره تقریبا روی یک خط جای می گیرند خاطرنشان کرد: سحرگاه امروز و فردا هم قبل از طلوع خورشید می توان هلال باریک ماه رمضان را در شرق آسمان رویت کرد؛ کمی بالاتر از ماه سیاره زیبای اورانوس قرار دارد که البته برای دیدن اورانوس نیاز به تلسکوپ مناسب و نقشه یا نرم افزار نجومی دقیق نیاز است.

ازدگان افزود: همچنین در این شب ها علاوه بر هلال زیبای ماه، سیارات مریخ و زحل را هم می توان با چشم غیر مسلح دید. در واقع پرنورترین جرمی که در آسمان دیده می شود سیاره مریخ خواهد بود که این روزها بسیار پرنور است و روز به روز هم پرنورتر و بزرگتر می شود.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا