شعبه دوم موزه علم و فناوری تاسیس می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از مهر، سیف الله جلیلی در مراسم افتتاحیه گالری نور موزه ملی علم و فناوری که با حضور معاون وزیر علوم افتتاح شد، گفت: هر یک از گالری های این موزه با هدف خاصی راه اندازی شده اند که این گالری نور با توجه به اهمیت نور ایجاد شده است.

وی با بیان اینکه در گالری نور ماهیت نور در معرض نمایش قرار می گیرد، گفت: مخاطبان به زبان ساده با ماهیت نور آشنا می شوند.

وی در خصوص اهمیت فعالیت های موزه علم و فناوری گفت: بر این اساس بنا داریم یکی از شعبه های موزه علم و فناوری را در میدان رازی راه اندازی کنیم.

به گفته جلیلی، این شعبه موزه علم و فناوری با همکاری شهرداری و یک مجموعه خصوصی راه اندازی می شود.

در ادامه محیطی طباطبایی رئیس ایکوم ایران با اشاره به فعالیت های خوب موزه علم و فناوری گفت: این موزه جایگاه ملی بودن خود را در شکل حمایت از مراکز استانی کشور در سطح علمی فراهم آورده است.

به گفته وی موزه علم و فناوری جایگاه ویژه ای نسبت به سایر موزه ها دارد اما از لحاظ فضا وضعیت خوبی ندارد.

وی افزود: امیدواریم سال دیگر شاهد جابجایی موزه علم و فناوری باشیم.

مسعود برومند نیز در حاشیه بازدید از موزه علم و فناوری و افتتاح گالری نور این موزه در جمع خبرنگاران گفت: آنچه که دوستان در این موزه انجام داده اند این است که همه ابزارها را خودشان ساخته اند.

وی افزود: ساخت همه ابزارهای موزه توسط محققان نشان می دهد که به خوبی با اصول علمی آشنا هستند و این بسیار مهم است.

برومند تاکید کرد: از آنجایی که باید خروجی های پژوهش به سمت فناوری پیش برود و شکل جدیدی از اقتصاد را نشان دهد، این موزه هم می بایست در این راستا حرکت کند.

وی تصریح کرد: پژوهش و فناوری از اهمیت زیادی برخوردار است، زیرا اقتصاد کشور از آنها تاثیر می گیرد. ما در این زمینه ها پیشرفت های خوبی داشته ایم و امیدوار هستیم که نتایج پژوهش، علم و فناوری در زندگی مردم تاثیرگذار باشد.

برومند افزود: ما به دوره ها و فرآیندهای پژوهشی توجه می کنیم تا به فناوری تبدیل شود و فناوری حاصله به شکل خدمات و محصولاتی در دسترس مردم قرار گیرد.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا