هرچه از خوبی عسل بگوییم کم گفتیم

به گزارش سیناپرس به نقل از  پایگاه خبری 55 آنلاین، در این مطلب به مهم ترین خواص عسل اشاره می کنیم. خواص عسل عبارتند از؛

کم کردن احتمال ابتلا به دیابت

عسل را به رژیم غذایی روزانه اضافه کنید و احتمال ابتلا به دیابت را کاهش دهید.عسل خام برای این منظور مفیدتر است، چون تولید انسولین را افزایش و قند خون مازاد را کاهش می‌دهد. فقط باید مراقب یک عامل باشید و آن هم تفاوت واکنش نسبت به نوع خون‌های متفاوت است. بنابراین اول مقدار کمی عسل را امتحان کنید تا ببینید نسبت به خون شما چه واکنشی نشان می‌دهد و بعد می‌توانید آن را به‌هر مقداری که دوست دارید بخورید.

افزایش آنتی‌اکسیدان‌ها

هر چقدر تعداد آنتی‌اکسیدان‌ها در بدن بیشتر باشد، توان بدن در مبارزه با آفات و امراض بیشتر می‌شود. آنتی‌اکسیدان بیشتر یعنی دفاعی قوی‌تر. عسل همان ماده‌ای است که آنتی‌اکسیدان‌های بدن را زیاد می‌کند. به این ترتیب و با کمک عسل شانس بیشتری برای حفظ سلامتی خود دارید، چون کمتر از آفت‌های سلامتی آسیب می‌بینید. استفاده‌ مرتب از عسل به‌معنای بدن و مغزی سالم‌تر است و این چیزی است که هر بنی‌بشری دلش می‌خواهد داشته باشد. پس اگر می‌خواهید سالم بمانید و نیازی به قرص و دوا نداشته باشید، عسل را به برنامه‌ی غذایی خود اضافه کنید.

کاهش آلرژی

هر روز که می‌گذرد بر تعداد کسانی که مبتلا به یکی از انواع متعدد آلرژی هستند افزوده می‌شود. عسل برای درمان این آلرژی‌ها خیلی مفید است. فقط کافی است عسل را روی قسمت آسیب‌دیده‌ی بدن بگذارید و قبل از شستن آن پانزده دقیقه صبر کنید. عسل را به برنامه‌ غذایی روزانه‌تان اضافه کنید تا سوخت‌وساز بدن‌تان افزایش پیدا کند و بدن‌تان از درون خودش را درمان کند و با مریضی‌ها بجنگد. به این ترتیب، بدن شما دیگر صید دست‌وپابسته‌ای در برابر آلرژی‌ها نخواهد بود. با عسل هم پوست شفافی پیدا خواهید کرد و هم سیستم گوارشی سالمی.

پرانرژی

عسل برای ورزشکارها بسیار مفید است. اگر به‌طور مرتب ورزش می‌کنید، بدن‌تان همیشه نیاز به اندکی انرژی بیشتر دارد. خیلی‌ها می‌روند سراغ شِیک‌های پروتئین‌دار. بعضی حتی سراغ استروئید هم می‌روند، ولی این یکی چیز مضری است و مصرف آن می‌تواند بدن را دچار مشکلاتی کند. وقتی عسل در اختیار دارید چرا سراغ استروئید بروید؟ یک قاشق از آن می‌تواند انرژی شما را حسابی افزایش بدهد. هر روز، قبل از اینکه شروع به تمرین بکنید، یکی دو قاشق غذاخوری عسل بخورید؛ دیگر نیاز به هیچ‌نوع تقویت‌کننده و انرژی‌زایی نخواهید داشت.

ضدعفونی‌کننده‌‌ طبیعی

از عسل می‌توان به‌عنوان ضدعفونی‌کننده‌ای طبیعی برای تمیزکردن زخم‌ها استفاده کرد.برای درمان زخم‌ها، می‌توانید عسل را روی تکه‌ای پنبه بریزید و آن را روی زخم بگذارید. پنبه به زخم می‌چسبد و بعد از اینکه درمان کامل شد خودش می‌افتد. می‌توانید عسل را روی قسمت‌های سوخته‌ پوست هم بگذارید، چون عسل خاصیت ضدمیکروبی دارد و درمانی کاملا طبیعی برای سوختگی است. به‌خاطر همین ویژگی‌ها است که طی قرن‌های متمادی در سرتاسر دنیا به‌ عسل به چشم دارو نگاه می‌کردند.

 

افزایش گردش خون

از عسل می‌توان برای افزایش گردش خون استفاده کرد و به این ترتیب به افراد دارای فشار خون پایین یاری رساند. استفاده‌ مرتب از عسل قلب را تقویت می‌کند و این خود منجر به عادی‌شدن گردش خون در بدن می‌شود. به‌علاوه، با عسل سیستم ایمنی در مقابل مریضی‌هایی که به‌صورت مرتب بدن را تهدید می‌کنند تقویت می‌شود. عادی‌شدن جریان خون باعث می‌شود مغز عملکرد درستی داشته باشد و همه‌ ضررهای فشار خون بالا و پایین را، که ناشی از عملکرد نامناسب قلب است، کاهش می‌دهد.

 

کاهش وزن

همه می‌توانند از عسل به‌عنوان بخشی از رژیم غذایی خود استفاده کنند.عسل را می‌توان جایگزین شکر کرد و به‌صورت روزانه آن را در انواع و اقسام شربت‌ها و در چای به کار برد. لازم نیست که مقدار زیادی عسل مصرف کنید. همین که مقدار متعادلی عسل را برای چند وقت مصرف کنید خودتان تغییر را مشاهده می‌کنید. عسل نه‌تنها جایگزینی برای شکر است که فرایند هضم را هم سرعت می‌بخشد و با این کار باعث حفظ سلامتی شما می‌شود. کاهش وزن بدون عسل کار بسیار سختی خواهد بود.

دارای پرو‌بیوتیک‌ها

از آنجا که در عسل تعدادی پرو‌بیوتیک وجود دارد، این ماده برای دستگاه هاضمه بسیار مفید است. می‌توانید عسل را به رژیم خود بیفزایید، یا هر روز از آن به جای شکر و قند در چای خود استفاده کنید و از تاثیرات مثبت این داروی طبیعی لذت ببرید. با کمک عسل می‌توانید فرایند هضم را به‌حالت طبیعی برگردانید و با این کار از تمام امراضی که ناشی از گوارش بد غذا در شکم است بپرهیزید. حتما مراقب باشید که مقدار مصرف عسل را در حد تعادل نگه دارید.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا