نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

افزایش جمعیت کفشدوزک ها ،معضل جدی در انگلستان

کفشدوزک خال دار به عنوان یکی از گونه هایی شناخته می شود که به تازگی در انگلستان جمعیتشان رو به افزایش است و اکنون در هر گوشه از این کشور دیده می شوند. این گونه ابتدا در سال 2004 در شهر اسکس رویت شد و از آن زمان تا به حال در مناطق دیگری مثل کرن وال و شتلند دیده شده است. درصد رشد جمعیت گونه حیوانات دیگری همانند :سنجاب خاکستری , راسوی آمریکایی , طوطی سبز رنگ و گوزن منتاچ بعد از کفش دوزک قرار داشته و جمعیت آن ها نیز روزانه در حال افزایش است.

محققانی که افزایش جمعیت این گونه را زیر نظر داشتند در ابتدا نسبت به افزایش بی رویه جمعیت آن ها هشدار داده بودند و پیش بینی می کردند تا روزی جمعیت آن ها غیر قابل کنترل شود.

طبق گفته دکتر هلن روی از مرکز هیدرولوژی و اکولوژی , یک دهه گزارش های عینی به ثبت رسیده و تحقیقات میدانی در انگلستان نشان می دهد که از سال 2005 جمعیت کفشدوزک ها به طرز غیر قابل باوری افزایش یافته است. وی می افزاید:این گونه هم اکنون در حال تحکیم و تثبیت زیستگاه خود در این منطقه است.

کفشدوزک خال دار در اسکاتلند در مقایسه با انگلستان و ویلز به میزان کمتری مشاهده می شود , اگر چه این گونه کم ضررتر از سایر گونه ها همانند هفت بند ژاپنی که در سال 2010 پیش بینی می شد سالانه 166 میلیون پوند خسارت بر اقتصاد انگلستان تحمیل کند است , به طور کلی حشرات و گونه های مهاجم سالانه 1.7 میلیارد پوند خسارت مالی بر اقتصاد انگلستان بر جای می گذارند.

منبع

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل