نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

چاپ سه بعدی اشیاء با مجموعه ای از داده ها

اشیاء چاپی سه بعدی، اغلب یک رنگ واحد و کیفیتی حباب مانند دارند. برای چاپ یک شیئ با استفاده از چاپگرهای سه بعدی معمولی، محاسبات با استفاده از یک توضیح دیجیتالی از شیئ صورت می گیرد. سپس این توصیف عددی به شکل هندسی تبدیل می شود که می تواند برای چاپ شیئ، مورد استفاده قرار بگیرد.

اما تلاش تازه محققان آمریکایی شامل توسعه روش جدیدی است که در آن از داده های واقعی توصیف کننده یک شیئ، برای چاپ شیئ مورد نظر استفاده می شود.

در روش جدید که توسط محققان موسسه فناوری ماساچوست (MIT) و دانشگاه هاروارد توسعه یافته است، داده های که تصویر دیجیتالی شده را توصیف می کنند، به وکسل voxel (پیکسل سه بعدی) تبدیل می شوند. از این طریق، چاپگر سه بعدی می تواند به جای شکل، وکسل ها را با دقت بسیار بالا – درحال حاضر با وضوح 2.3 میلیون وکسل در هر سانتیمتر مکعب – چاپ کند.

مثل پیکسل، هر وکسل منفرد دارای یک کد رنگی است که می تواند برای بازسازی رنگ واقعی یک شیئ مورد استفاده قرار بگیرد و نتیجه کار، یک شیئ چاپ سه بعدی بسیار شبیه نمونه اصلی است.

این بدان معناست که می توان داده های یک منبع، مانند دستگاه MRI را گرفته و پس از تبدیل کردن آنها به وکسل، داده ها را با جزئیات باورنکردنی به شکل سه بعدی چاپ کرد.

نتایج این دستاورد در Science Advances منتشر شد.

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: phys.org

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل