نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بازگشت آلفا رومئو ۸C

شرکت آلفا رومئو از سال ۲۰۱۰ میلادی تا به امروز بارها اعلام کرده بود که برنامه تولید خودروی ویژه‌ای به نام ۸C را دارد که یک ماشین رقابتی و خارق‌العاده از سوی این شرکت بود. بااین‌وجود این برنامه دائما با اختلال روبرو می‌شد ولی به نظر می‌رسد که سرانجام دوران انتظار به سر آمده است.

بر اساس اعلام این شرکت ایتالیایی قرار است تا این خودروی کوپه به یک محصول هیبریدی بسیار هیجان‌انگیز بدل شود. بر اساس اعلام آلفا رومئو، این ماشین بر روی یک شاسی فیبر کربنی ساخته خواهد شد که با استفاده از روش‌ها و آزمون‌وخطاهایی که این شرکت با شاسی دو مدل ۴C کوپه و اسپایدر انجام داده است، بهینه‌سازی شده است.

یک موتور دوقلوی توربوشارژ شده نیز در این خودرو قرار خواهد گرفته که توان موتور را به چرخ‌های عقبی انتقال می‌دهد و موتوری الکتریکی نیز توان را به چرخ‌های جلو خواهد بود. پیش‌بینی می‌شود که این خودرو بتواند به توان ۷۰۰ اسب بخار دست پیدا کند که این امر به معنی وجود شتاب صفر تا ۱۰۰ کیلومتر زیر ۳ ثانیه برای این هیولای جاده‌ای است.

همچنین مدل GTV نیز یکی دیگر از هفت مدلی است که آلفا رومئو اعلام کرده است که تا سال ۲۰۲۲ عرضه خواهد کرد. این خودروی ویژه چهارنفره می‌تواند با یک موتور تقویت شده الکتریکی با قدرت ۶۰۰ اسب بخار کار کند که در نوع خود یکی از نیرومندترین نمونه‌های الکتریکی جهان محسوب می‌شود.

از دیگر خودروهای موجود در لیست تولید تا ۲۰۲۲، خودروی سدان گیلیا (Giulia) و خودروی شاسی‌بلند استلویو (Stelvio) هستند. این دو خودرو نیز قرار است تا توانایی‌های بالایی را داشته باشند و در رده خودروهای نیرومند این شرکت جای خواهند داشت. همچنین پیش‌بینی می‌شود که تعدادی از این هفت محصول به سیستم‌های خودران سطح ۲ و ۳ مجهز باشند که می‌توانند بر اساس بازار هدف، متفاوت باشند.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل