رونمایی ناسا از پهپادهای کنترل ترافیک

سازمان فضایی ناسا در بیانیه‌ای از خبرنگاران و اصحاب رسانه در ایالات‌متحده آمریکا درخواست کرده است که در روز ۶ ژوئن برابر با چهارشنبه ۳۰ خرداد، برای مشاهده فناوری جدید این سازمان با عنوان سیستم مدیریت ترافیک به کمک هواپیماهای بدون سرنشین (Unmanned Aircraft Systems) که به‌اختصار (UAS) نامیده می‌شود، حضورداشته باشند. این برنامه در آژانس پژوهش‌های آمس (Ames Research Center) واقع در سیلیکون ولی کالیفرنیا برگزار خواهد شد.

تمرکز این عملیات بر آزمایش فناوری‌های مبتنی بر نگهداری و تأمین امنیت و ایجاد ارتباط بین پهپادها و اتاق فرمان بود که برای مدیریت ترافیک مناطقی با جمعیت متوسط و یا در شرایط انجام اقدامات فوری در هنگام بحران‌ها و سوانح طبیعی قابل‌استفاده هستند.

جدیدترین تلاش‌ها برای انجام این کمپین و استفاده از فناوری هواپیماهای بدون سرنشین برای کنترل ترافیک، نمایش قابلیت‌های سه مرحله پروازی پهپادها بود که در پنجم مارس سال جاری آغازشده و تمرکز آن بر آزمایش فناوری‌های مبتنی بر نگهداری و تأمین امنیت و ایجاد ارتباط بین پهپادها و اتاق فرمان بود که برای مدیریت ترافیک مناطقی با جمعیت متوسط و یا در شرایط انجام اقدامات فوری در هنگام بحران‌ها و سوانح طبیعی قابل‌استفاده هستند.

بر اساس اطلاعات منتشرشده در این رابطه، مراسم پیش رو در آزمایشگاه عملیات هوائی مرکز پژوهشی آمس برگزارشده و طی آن پژوهشگران به بررسی نحوه کنترل و قابلیت استفاده از این فناوری خواهند پرداخت. این آزمایش همچنین در ۶ سایت آزمایشگاهی سازمان‌های اداره هوانوردی فدرال در کشور آمریکا نیز انجام خواهد شد. بر این اساس، نماینده‌های رسانه‌های خبری می‌توانند به‌طور مستقیم با مهندسان و طراحان این فناوری به گفتگو نشسته و سؤالات خود را مطرح کنند. نمایندگان ویژه ناسا نیز در این مراسم حضورداشته و همکاران فنی اداره هوانوردی فدرال ایالات‌متحده آمریکا نیز در هنگام ارائه قابلیت‌های این پهپادهای جدید، به ارائه توضیحات تکمیلی درباره آن‌ها خواهند پرداخت. این برنامه به‌طور مستقیم از شبکه‌های مجازی متعلق به شرکت‌های آمس و اداره هوانوردی فدرال پخش خواهد شد.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: nasa

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا