ورود مواد مذاب به نیروگاه حرارتی

نیروگاه‌های حرارتی بخش مهمی از صنایع تولید انرژی الکتریکی دو یا سه دههِ پیش جهان بوده‌اند و بسیاری از آن‌ها همچنان در دنیای امروزی فعال هستند. بااین‌وجود به نظر می‌رسد که برای نخستین بار در طول تاریخ این نیروگاه‌ها شاهد ورود مواد مذاب به آن‌ها هستیم.

آتش‌فشان کیلایوئه در جزیره هاوایی را می‌توان یکی از فعال‌ترین آتش‌فشان‌های جهان دانست. این آتش‌فشان از چندی پیش دوباره شروع به فوران مواد مذاب کرده است و به همین دلیل نیز مردم این منطقه شروع به تخلیه آن کرده و به سراغ رفتن به محیط‌هایی امن‌تر رفته‌اند.

بااین‌وجود تنها نگرانی موجود، خانه‌های مردم نیست بلکه نیروگاه حرارتی ویژه‌ای که در این منطقه قرار دارد نیز با خطر بسیار جدی توسط این آتش‌فشان روبرو شده است. بر اساس گزارش‌های اعلام‌شده، یکی از چاه‌های این نیروگاه در حال حاضر با مواد مذاب پوشانده شده است.

این نیروگاه با سولفید هیدروژن کار می‌کند که ماده‌ای قابل اشتعال و خطرناک است. این ماده می‌تواند گازهای سمی ایجاد کند و به همین دلیل نیز نگرانی‌هایی در زمینه بحران زیست‌محیطی شیمایی در منطقه ایجاد کرده است. بااین‌وجود مسئولان این نیروگاه اعلام کرده‌اند که این ماده کاملا از منطقه تخلیه شده است و امکان نشت آن از چاه‌ها وجود ندارد.

در همین راستا نیز اقدامات امنیتی بیشتری صورت گرفته و چاه‌های باقی مانده مسدود شده‌اند. همچنین تا به امروز تعداد 60 هزار سکنه منطقه جابجا شده‌اند.

منبع: Gizmodo

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا