روشی آسان برای ارتباط مشتریان و کسب‌وکارها

به گزارش سیناپرس به نقل از دیجیاتو،عجیب نیست که «خدمات مشتری‌ها» بخش مهمی از کسب‌وکارها به خصوص استارت‌تاپ‌های کوچک‌تر را به عهده بگیرد. سرویس رایچت با ایجاد یک راه ساده ارتباطی میان مشتریان و کسب‌وکارها می‌خواهد تا همین چالش را برای استارتاپ‌ها از پیش رو بردارد.

پلتفرم گفت‌وگوی آنلاینی که با شعار «سریع‌ترین روش برای پشتیبانی و کارآمدترین سیستم برای فروش» پا به میدان گذاشته و حالا سوال اینجاست که آن‌ها تا چه اندازه توانسته‌اند به اهداف‌شان نزدیک شوند؟

رایچت

در کنار وردپرس، رایچت با WHMCS ،Prestashop ،WHMCS ،Drupal، جولما و جاواسکریپت نیز سازگار است.

رایچت در نگاه نخست عملکردی شبیه به پشتیبان آنلاین سایت‌ها دارد. در لحظه ورود به سایت، صفحه چت رایچت برای‌تان باز می‌شود و اگر سوالی برای‌تان پیش آمد می‌توانید همان لحظه از طریق این پلتفرم با مسئولین سایت گفت‌وگو کرده و اگر مشکلی داشتید، با آن‌ها در میان بگذارید.

در صورتی هم که اپراتورها (افرادی که جواب‌ می‌دهند) آنلاین نبودند، باز پیام‌ را بنویسید، بعد از مدتی دوباره به سایت برگردید و با کلیک روی آیکون رایچت وضعیت گفت‌وگو را ببینید. برای مصرف‌کننده و خریدار، تفاوتی بین رایچت با بقیه پشتیبان‌های آنلاین وجود ندارد و این پلتفرم آنلاین نیز همانند آن‌ها یک راه مستقیم‌تر ارتباطی با فروشنده یا مدیران به حساب می‌آید.

اما اگر مدیریت یک سایت و کسب‌وکار را به عهده دارید، آن گاه قضیه فرق می‌کند. برای ثبت‌نام در رایچت ابتدا باید به سایت یا اپلیکیشن سرویس بروید، در آنجا نام سایت و آدرس را وارد کنید و در نهایت کدی که داده می‌شود را به سایت خود اضافه نمایید؛ حالا رایچت فعال شده است و هر کاربری که به وب‌سایت یا وبلاگی که دارید سر بزند، می‌تواند با شما ارتباط برقرار کند.

سرویس رایچت

 

پیام‌های رد و بدل شده بین اپراتورها و کاربران رمزنگاری شده هستند.

اولین نکته منفی رایچت در همین مرحله ثبت نام خودش را نشان می‌دهد. برای ثبت نام در اپ دوباره به سایت مراجعه داده می‌شوید و قابلیت باز کردن حساب کاربری از درون اپلیکیشن را ندارید. مسئله‌ای که در ادامه کار با ورژن موبایل رایچت، در کنار دیگر کمبودهای این نسخه از سرویس قرار می‌گیرد و نشان می‌دهد با وجود اینکه اپ مختص اپراتورها طراحی شده ولی همچنان تا تکامل کمی فاصله دارد.

در هر صورت بعد از ثبت نام به محیط اپلیکیشن می‌روید و اکنون به همراه قابلیت جواب به سوالات کاربران، سرویس امکانات مختلفی نیز در اختیارتان می‌گذارد؛ می‌توانید رفتار کاربر را ارزیابی کنید، ارجاع دهنده‌ و صفحه‌ای که او از آنجا سوال را پرسیده را ببینید، لیست تعداد کاربران آنلاین و دقایقی که آن‌ها در سایت حضور داشتند را مشاهده کنید یا با شناسایی موقعیت کاربر، بهتر او را راهنمایی کنید.

رایچت در هر زمینه‌ای، هر اطلاعاتی که از کاربر نیاز داشته باشید را می‌دهد و با همین توضیحات نیز توانسته دست‌ مدیران کسب‌وکارها را برای راهنمایی‌های بهتر و بهبود وضعیت سایت بازتر بگذارد. همه چیز رو‌به‌رویتان قرار گرفته: هم می‌توانید به پیام‌ها جواب بدهید، هم با نمایش پیام‌های خودکار کاربر را ترغیب به ارتباط و پرسش سوال کنید و هم به واسطه آنالیز رفتاری کاربران بازدید را بهبود ببخشید.

پلتفرم آنلاین رایچت

پاسخ‌های آماده، انتقال مکالمات بین اپراتورها، پشتیبانی از زبان‌های مختلف و انتخاب زمان‌های کاری از دیگر مزایای رایچت به شمار می‌رود.

نکته مثبت دیگر رایچت به API‌های در دسترس قرار گرفته برای توسعه‌دهندگان باز می‌گردد و با نوشتن هر کدام از آن‌ها، ویژگی‌های جدیدی را شاهد خواهید بود که باعث می‌شوند تا سرویس بنا به سلیقه خودتان با سایت همگام‌تر شود. رایچت به خودی خود از لحاظ شخصی سازی، عملکرد فوق‌العاده‌ای از خودش به جای می‌گذارد.

برای ارائه بهترین تجربه متناسب با طراحی و هدف وب‌سایت هر تغییری که خواستید می‌توانید روی محل قرارگیری لوگوی رایچت، رنگ‌بندی آن، مخفی کردن لوگو در بعضی صفحات و دیگر بخش‌های سرویس بدهید. آزاد گذاشتن ادمین‌ها برای شخصی سازی‌های ظاهری و حضور API‌ها هر دو نگرانی‌ها نسبت به اینکه ظاهر سرویس مناسب قالب سایت نباشد را تا حد خیلی زیادی کم می‌کند.

تیم رایچت نیز در حرکت مثبتی آموزش صفر تا صد بخش‌های مختلف برنامه را با عکس و گیف قرار داده و با توجه به اینکه امکانات سرویس گاهی‌اوقات گیج‌کننده می‌شود، می‌توانید با سر زدن به آن مشکلات‌تان را برطرف کنید.

سرویس یک ربات تلگرام نیز دارد و با فعال‌سازی آن، قابلیت پاسخ به مشتری‌ها از طریق تلگرام را هم دارید.

اما نکته اینجاست با تمام این ویژگی‌های مثبت، مگر کسب‌وکارها خود نمی‌توانند پلتفرم آنلاین مناسب‌شان را با تمام این امکانات طراحی کنند؟ بنابراین مزیت استفاده رایچت چیست؟ تیم توسعه‌دهنده در پاسخ به این سوال  می توان گفت:

رایچت باعث می‌شود تا بازدید کنندگان به مشتریان بالقوه تبدیل شوند. همچنین خریدار و اپراتور می‌تواند به صورت هوشمندانه سر صحبت را در مکان مناسب باز کند و از بازدیدهای بی‌هدف یک فرصت بسازد. بله درست است، اکثر سایت‌ها راهکارهای خانگی خودشان را دارند ولی دسترسی به این میزان از امکانات برای هر شرکتی مقدور نیست.

بعضی‌ها هم از سرویس‌های خارجی استفاده می‌کنند و آن نیز مشکلاتش خودش را دارد. فارسی را بعضا خوب پشتیبانی نمی‌کنند، هزینه‌ها بالا است و پرداخت دلاری بدون چالش نیست. ما در کنار این چالش‌ها، نسبت به مارکت مورد نظر و نیاز مشتری کار را توسعه‌ می‌دهیم.

با توجه به گفته رایچت، این سرویس در حدود یک سال فعالیت خود 3400 کسب‌وکار را جذب کرده و دیتای 21 میلیون کاربر را تحلیل نموده است. رایچت تمرکز اصلی‌اش را روی نسخه تحت وب گذاشته و در قدم بعدی آن‌ها می‌خواهند نسخه iOS را منتشر کنند، قابلیت اتصال به پیام‌رسان‌های بیشتر را ممکن نمایند و با امکانات پیشرفته‌تر، پلتفرم خود را گسترش دهند.

نمایی از اپلیکیشن اندروید برنامه که چهار بخش «تنظیمات»، «کاربران آنلاین»، «مکالمات» و «در انتظار پاسخ» را دارد.

رایچت قدم اول سرویسش را بسیار محکم برداشته است. امکانات زیاد باعث شده رایچت در هر زمینه‌ و موضوعی که کسب‌وکارها فعالیت دارند، چیزی برای ارائه داشته باشد و به واسطه همین پکیج کامل حداقل در نسخه اولیه، می‌توان با استفاده درست از آن انتظار پیشرفت را داشت.

البته وقتی پای اپلیکیشن به میان می‌آید، کمی قضیه عوض می‌شود. اپ هر چند رابط کاربری خوب‌ و ساده‌ای دارد ولی هنوز عقب‌تر از نسخه تحت وب قرار داشته و به خاطر کمبودهایش احتمالا، پاسخ‌دهی با همان ورژن وب را ترجیح دهید. در این نسخه اگر روی لینک‌ها کلیک کنید هیچ اتفاقی نمی‌افتد، قابلیت کپی کردن متن‌ها را ندارید، نمی‌توانید گفت‌وگوهای را یکی یکی ببندید و هنگام استفاده از نرم‌افزار تغییر آی‌پی نیز با ارور مواجه می‌شوید.

خود سازنده می‌گوید که اپلیکیشن مختص اپراتورها ساخته شده ولی با افزودن امکانات بیشتر، می‌توان انتظار بازدهی بالاتر را داشت. بد نیست اضافه کنیم نسخه موبایل هنوز در مرحله بتا به سر می‌برد و وجود بعضی مشکلات طبیعی است. رایچت فعلا برای ویندوز، اندروید، مک و وب انتشار یافته و اگر از خرید اشتراک آن مطمئن نبودید، می‌توانید 14 روز رایگان از سرویس استفاده کنید و سپس اقدام به خرید یکی از پکیج‌ها نمایید.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا