نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دستخط، چگونه شخصیت شما را فاش می‌کند؟

دست خط و نوع نوشتن کلمات می‌تواند بسیاری از ویژگی‌های شخصیتی شما را فاش کرده و اطلاعاتی از شما ارائه کند که حتی تصور آن را هم نمی‌کنید.

خط‌شناسی بخشی از حوزه تحقیقات جنایی و جرم‌شناسی بوده و حتی می‌تواند برای تحلیل وضعیت روحی و سلامت شما نیز مورداستفاده قرار گیرد. این موضوع به‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که برخی از کارفرمایان نسبت به تحلیل نمونه دستخط کارمندان خود برای شناسایی میزان تطبیق‌پذیری و سازگاری آن‌ها با محیط کار اقدام کرده و پیش از استخدام کارمندان جدید، نسبت به ویژگی‌های شخصیتی وی کسب اطلاع می‌کنند.

این موضوع، یک بحث کاملاً علمی است و تحلیل و آنالیز دستخط افراد برای استخراج اطلاعات از آن، علم دستخط‌شناسی یا (graphology) نامیده می‌شود. این دانش برخلاف تصور بسیاری از افراد، یک موضوع جدید نبوده و از روزگار ارسطو به آن توجه شده است.

امروزه این دانش برای مقاصد و اهداف متعددی مورداستفاده قرار دارد. خط‌شناسی بخشی از حوزه تحقیقات جنایی و جرم‌شناسی بوده و حتی می‌تواند برای تحلیل وضعیت روحی و سلامت شما نیز مورداستفاده قرار گیرد. این موضوع به‌اندازه‌ای دارای اهمیت است که برخی از کارفرمایان نسبت به تحلیل نمونه دستخط کارمندان خود برای شناسایی میزان تطبیق‌پذیری و سازگاری آن‌ها با محیط کار اقدام کرده و پیش از استخدام کارمندان جدید، نسبت به ویژگی‌های شخصیتی وی کسب اطلاع می‌کنند.

کتی مک نایت (Kathi McKnight) متخصص مشهور خط‌شناسی در این رابطه می‌گوید: «متخصصین خط‌شناسی با کمک آنالیز دستخط شما می‌توانند بیش از پنج هزار ویژگی شخصیتی شما را شناسایی کنند.»

به گفته این پژوهشگر و متخصص خط‌شناسی، برخی از نشانه‌های ساده‌ای که به کمک دستخط می‌توان آن را کشف کرد؛ به شرح زیر هستند و ممکن است شما با دانستن این موارد بتوانید شناخت بیشتری از خود و اطرافیانتان داشته باشید.

استفاده از حروف با ابعاد بزرگ در کلمات: شما نیاز دارید توسط دیگران درک شده و فهمیده شوید. شما مردم‌گرا هستید.

استفاده از حروف با ابعاد کوچک در کلمات: شما دارای قدرت تمرکز خوبی در امور مختلف هستید. شما فردی درون‌گرا محسوب می‌شوید.

فشار زیاد قلم روی کاغذ: شما دارای احساساتی قوی هستید.

فشار کم قلم روی کاغذ: شما به‌راحتی سفرکرده و تغییر مکان می‌دهید و معمولاً احساسات خود را نادیده می‌گیرید.

استفاده از خطوط صاف در نوشتن حروف: شما منطقی بوده و احساسی عمل نمی‌کنید. شما فردی عمل‌گرا و باثبات هستید.

انحنای حروف به سمت چپ: شما از سروکار داشتن با اشیا بیشتر از سروکار داشتن با مردم لذت می‌برید. شما درون‌گرا و محافظه‌کار بوده و به خودتان متمایل هستید.

انحنای حروف به سمت راست: شما فردی احساساتی و عاطفی بوده و برای دوستان و خانواده خود ارزش زیادی قائل هستید.

استفاده از حروف غیر تحریری و منقطع: شما فردی منطقی و روش گرا بوده و با دقت بسیار بالایی تصمیم‌گیری می‌کنید.

استفاده از حروف تحریری و ممتد: شما فردی باهوش و اهل استدلال هستید.

ترجمه: احسان محمدحسینی

منبع: independent

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل