نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

روزهای 11 تا 17 شهریورماه به عنوان هفته ملی علوم و فناوری چاپ نامگذاری شد

دکتر محمد بیطرفان، رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران در نشست خبری که عصر چهارشنبه در دانشگاه علم و فرهنگ برگزار شد، با بیان اینکه یکی از خلاءهای موجود صنعت چاپ کشور، نبود امکان ارتقای تحصیلی در مقاطع کارشناسی ارشد و دکتری در دانشگاه است، گفت: از این رو به دنبال راه اندازی چندین رشته در مقاطع تحصیلی کارشناسی ارشد و دکتری در چند دانشگاه کشور هستیم.تاکنون رایزنی هایی صورت گرفته و در حال برنامه ریزی چگونگی ایجاد این رشته ها هستیم.

وی با اشاره به یکی از ماموریت های انجمن مبنی بر شرکت در ممیزی رشته ها و سرفصل های درسی افزود: با تاکید وزیر علوم، تحقیقات و فناوری بر این موضوع، انجمن علمی فناوری چاپ ایران درصدد است به بحث ممیزی رشته ها و سرفصل های دروس صنعت چاپ در دانشگاه های کشور هم ورود کند.

بیطرفان در ادامه از تلاش برای همکاری تنگاتنگ با انجمن های علمی دانشجویی صنعت چاپ در سال جاری خبرداد.

وی با اشاره به نام گذاری روزهای 11 تا 17 شهریورماه به عنوان هفته ملی علوم و فناوری چاپ گفت: انجمن علمی فناوری چاپ ایران با توجه به جایگاه علوم و فناوری چاپ در کشور و در راستای وظایف و ماموریت های انجمن، یازدهم تا هفدهم شهریورماه را به عنوان هفته ملی علوم و فناوری چاپ نامگذاری کرد. در این هفته با همکاری و تعامل دانشگاه ها، دستگاه های اجرایی و مراکز علمی کشور برنامه های متنوعی اجرا خواهد شد.

بیطرفان افزود: البته درصددیم که پیشنهاد ثبت این هفته در تقویم ملی کشور را به شورای فرهنگ عمومی بدهیم.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با اشاره به نامگذاری روزهای هفته ملی علوم و فناوری چاپ گفت: روز چهارشنبه یازدهم شهریورماه علوم و فناوری چاپ،همدلی دانشگاه، صنعت و دولت، روز پنج شنبه دوازدهم شهریورماه علوم و فناوری چاپ، اقتصاد مقاومتی، صادرات غیر نفتی و ارتقا برند ملی، روز جمعه سیزدهم شهریورماه علوم و فناوری چاپ،زنجیره تامین و مصرف، روز شنبه چهاردهم شهریورماه علوم و فناوری چاپ،پژوهشگران، صنعتگران، دانشجویان، کارآفرینان و دستاوردهای ملی، روز یکشنبه پانزدهم شهریورماه علوم و فناوری چاپ،تجربیات ملی و تقدیر از پیشکسوتان، روز دوشنبه شانزدهم شهریورماه علوم و فناوری چاپ،تدوین و ارجرای راهبردهای ملی ،راهکارها و چالش ها، روز سه شنبه هفدهم شهریورماه علوم و فناوری چاپ، همزبانی متولیان، تشکل های مردم نهاد و ذی نفعان نامگذاری شده اند.

وی با بیان اینکه متاسفانه بدنه صنعت و تشکل ها به درستی پتانسیل صنعت چاپ را معرفی نکرده اند، گفت: صنعت چاپ، صنعتی آشناست اما پتانسیل های آن به مردم معرفی نشده است.در دنیا صنعت چاپ جایگاه دوم تا پنجم در اقتصاد کشورها را داراست.

دکتر بیطرفان تاکید کرد: چنانچه دولت تدبیر و امید به دنبال توسعه اقتصادی، صنعتی، سیاسی، فرهنگی، صادرات غیرنفتی و افزایش تولید ملی کشور است صنعت چاپ به عنوان یکی از پایه های بسیار کارآمد و اثربخش می تواند نقش آفرینی کند و اگر این بخش توسعه یابد قطعا می توان در جهت توسعه اقتصاد بدون نفت حرکت کرد.

وی یکی از پتانسیل های صنعت چاپ را کسب قدرت نرم توسط کشور دانست و گفت: صنعت چاپ می تواند به عنوان یکی از صنایع استراتژیک کشور نقش آفرینی کند و امروزه هیچ صنعتی را نمی توان پیدا کرد که صنعت چاپ در آن حضور نداشته باشد.

به گفته دکتر بیطرفان انجمن علمی فناوری چاپ ایران به دنبال آوردن سهم صنعت چاپ در برنامه ششم توسعه کشور است که در حال حاضر در مجمع تشخیص مصلحت نظام در حال نگارش است.

رئیس انجمن علمی فناوری چاپ ایران با تشریح عملکرد سال گذشته انجمن و انعقاد تفاهم نامه علمی و پژوهشی با دانشگاه علم و فرهنگ در سال جاری در پایان اظهارامیدواری کرد که صنعت چاپ درکشور به عنوان یک صنعت استراتژیک به رسمیت شناخته شود.

وی در پایان اعلام کرد: درصددیم سایت انجمن را به آدرس اینترنتی isapt.ir  در ماه های آینده به طور کامل راه اندازی کنیم.

 

 

 

 

 

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل