علم در 7 خرداد

  • انتشار عمومی لینوکس شریف

لینوکس شریف نام توزیعی دو زبانه از لینوکس است که بر پایه گنو/لینوکس بنا شده‌است. این توزیع که در شرکت فارسی‌وب شریف با توجه به نیازهای بومی کاربران ایرانی و فارسی‌زبان تهیه شده، پس از طی مراحل آزمون نسخه‌های آزمایشی، در ۷ خرداد ۱۳۸۵ به طور رسمی در دانشگاه صنعتی شریف معرفی شد.  نسخه ۲ این توزیع بر پایه فدورا کر ۴ بنا شده‌است که بنا به استانداردهای امروزی، نسخه‌ای بسیار قدیمی به حساب می‌آید. استفاده از ابزارهای قدیمی چون فایرفاکس ۱، کرنل ۲٫۶٫۱۶ و اپن آفیس دو، آن را برای استفاده امروزی غیرکارامد می‌سازد.  در این توزیع از محیط رومیزی گنوم که ۷۶٫۴۸ درصد آن به فارسی ترجمه شده، استفاده می‌شود.

 

  • خط تلگراف برلين ـ تهران

كمپاني آلماني زيمنس 28 مي 1868 اعلام كرد که كار كشيدن خط تلگرافي را كه از برلين آغاز مي شود تا تهران ادامه خواهد داد. اين خط قرار بود از خاک امپراتوري روسيه (روسيه و قفقاز) بگذرد، و از طريق تبريز به تهران برسد. در آن زمان لهستان نيز در قلمرو روسيه قرارداشت.

  • تولد استنلی بنجامین پروسینر

استنلی بنجامین پروسینر 28 مه 1942 به دنیا آمد. این بیوشیمیست آمریکایی برای تحقیقات در حوزه بیماری جنون گاوی، جایزه نوبل فیزیولوژی – پزشکی 1997 را به خود اختصاص داد.

  • درگذشت ایلیا رومانوویچ پریگوژین

ایلیا رومانوویچ پریگوژین 25 ژانویه 1917 به دنیا آمد. شیمیدان روس برای تحقیق درباره ترمودینامیک غیرمتعادل به خصوص توسعه تئوری ساختارهای پراکنده، برنده و برنده جایزه نوبل شیمی 1977شد. وی  28 مه 2003 درگذشت.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا