نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

مایکروسافت یک استارت‌آپ هوش مصنوعی را خریداری کرد

به گزارش سیناپرس به نقل از آی تی ایران،استارتآپ Semantic Machines در حوزه‌هایی مانند ترکیب گفتار، یادگیری عمیق و پردازش طبیعی زبان فعالیت دارد.

استارتآپ Semantic Machines ادعا دارد شرکتی است که می‌تواند با فعالیت در زمینه توسعه مکالمات حوزه هوش مصنوعی، ماشین‌ها و دستگاه‌ها را قادر سازد تا اهداف ایجاد شده خالقان خود را بهتر درک کرده، با آنها ارتباط برقرار کرده و همکاری کنند و از عهده وظائف خود بر بیایند. این استارت آپ همچنین می‌تواند به مایکروسافت کمک کند تا با محصولات حوزه هوش مصنوعی دیگر شرکت‌ها مانند الکسای آمازون، سیریِ اپل،  دستیار هوشمند گوگل و دستیار هوشمند بیکسبای سامسونگ رقابت کند.

شرکت Semantic Machines جمعی از متخصصان حوزه مکالمات هوشمند را گرد هم آورده مانند Larry Gillick، محقق ارشد سابق سیری در شرکت اپل و محققان سرشناس  دیگری مانند پرفسور Dan Klein  از دانشگاه UC Berkeley و پرفسور Percy Liang از دانشگاه استفورد.

مایکروسافت بخش تکنولوژی هوش مصنوعی خود را در ماه آگوست سال 2014 تاسیس کرد و موفق شده 8.5 میلیون دلار بودجه طی همان سال و 12.3 میلیون دلار دیگر در دسامبر 2015 در اختیار این بخش قرار دهد. شرکت‌های سرمایه گذاری مانند Bain Capital 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل