نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آزمون انتخاب مدیران مدارس 30 خرداد برگزار می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا،عظیم محبی اظهار داشت: این آزمون با عنوان 'طرح انتخاب و انتصاب مدیران مدارس' راس ساعت 9 صبح روز چهارشنبه 30 خردادماه از طریق سامانه LTMS.medu.ir برگزار می شود.
وی افزود: مرحله اول پروژه فرآیند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس که گامی موثر در راستای استقرار شایسته‌ سالاری در انتخاب نیروی انسانی برای تصدی مدیریت واحدهای آموزشی است، با موفقیت انجام شد.
وی ادامه داد: بررسی و تحلیل نظرات ارسال‌ شده در زمینه فراخوان انتخاب و انتصاب مدیران مدارس، تشکیل جلسه با حضور نمایندگان تام‌الاختیار معاونت‌های حوزه‌های وزارت آموزش ‌و پرورش، تدوین دستورالعمل توسط کمیته مربوطه، راه‌اندازی سامانه انتخاب و انتصاب مدیران مدارس و ارائه چارچوب فرایند کار از طریق سامانه، برگزاری جلسه ویدئو کنفرانس با مدیران پروژه استانی، مدیریت و راهنمایی برای بارگذاری مشخصات مدارس در سامانه در مناطق مجری، مدیریت و راهنمایی برای ثبت‌نام داوطلبان در سامانه از جمله اقدامات انجام شده در مرحله اول بود.
رئیس کمیته فرایند انتخاب و انتصاب مدیران مدارس تصریح کرد: در این مرحله بیش از 11 هزار نفر داوطلب تصدی پست مدیریت در مناطق مرکزی استان‌ها، در سامانه مربوطه ثبت‌ نام کردند که پس از بررسی سوابق پرسنلی و عملکردی این داوطلبان، شرایط احراز حدود 10 هزار نفر از آنان توسط کمیته‌های انتخاب و انتصاب مدیران مناطق مرکز استان‌ها تایید شد و امکان حضور آنان در آزمون حضوری و الکترونیکی وجود دارد.
محبی در مورد جزییات مرحله دوم نیز گفت: این آزمون برای اولین بار توسط مرکز نیروی انسانی برنامه‌ریزی وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود و هدف اصلی از اجرای این آزمون شناسایی همکاران فرهنگی توانمند برای پذیرش مسئولیت واحد آموزشی و تشکیل بانک اطلاعاتی در تمام مقاطع تحصیلی است.
وی یادآور شد: تمامی داوطلبان تصدی مدیریت مدارس که شرایط آنها توسط کمیته انتخاب و انتصاب منطقه مورد تایید قرار گرفته، با حضور در پایگاه آزمون به‌ صورت همزمان در سراسر کشور وارد سامانه شده و نسبت به پاسخگویی به سؤالات اقدام می کنند و کسب حداقل 40 درصد از مجموع نمره آزمون توسط داوطلبان برای ورود به مراحل بعدی فرآیند الزامی است.
مدیر کل متوسطه اول وزارت آموزش و پرورش در مورد منابع آزمون گفت: محتوا و منابع در سامانه انتخاب و انتصاب مدیران به نشانی entekhab.medu.ir و در سامانه جامع مدیریت یادگیری و آموزش فرهنگیان به نشانی LTMS.medu.ir برای داوطلبان قابل دریافت است و سوالات به صورت متمرکز کشوری طراحی شده است.
رئیس کمیته فرآیندانتخاب و انتصاب مدیران مدارس، نظارت بر فرایند مصاحبه در کمیته مناطق، برنامه ریزی و اجرای دوره‌های آموزشی بعد از انتصاب و تدوین شاخص نظارت و ارزیابی از مدارس مجری را ازجمله برنامه‌های آینده این طرح عنوان کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل