همکارانی که باعث شکست شما می شوند

به گزارش سیناپرس به نقل از زومیت،اطرافیان می‌توانند در مسیر رسیدن شما به قله موفقیت تأثیر محسوسی ایجاد کنند، پس شناخت کاملی نسبت به همراهان خود داشته باشید. در برخی موارد ممکن است این افراد به‌ظاهر دوست از شما سوءاستفاده کنند. بهتر است اطرافیان خود را زودتر بشناسید. سپس اگر گزینه‌ی نامناسبی بین آن‌ها پیدا کردید، دور او را خط بکشید. در مقاله‌ی امروز زومیت می‌خواهیم در تشخیص اطرافیان و همکاران مفید به شما کمک کنیم، در ادامه با ما همراه باشید.

افرادی که وقت خود را با آن‌ها می‌گذرانید، می‌توانند بر زندگی شما تأثیر بگذارند. وقتتان را با چه افرادی می‌گذرانید. آیا چشم‌انداز اهداف خود را در همراهی با این افراد مشاهده می‌کنید؟ افرادی که اطراف شما هستند قدرت این را دارند که نظرتان را به‌راحتی تغییر دهند.

دوستان و خیرخواهان شما افرادی هستند که می‌خواهند شما پیشرفت کنید. آن‌ها همیشه سعی می‌کنند شما را برای بهتر شدن به جلو هُل دهند. خیرخواهان افرادی هستند که به شما الهام می‌بخشند و باعث افزایش انگیزه و اعتمادبه‌نفستان برای پیشرفت کردن می‌شوند. زمانی که با چنین افرادی هستید، روحیه بهتری نسبت به قبل خواهید داشت.

همکاری

اما ممکن است نوع دیگری از افراد هم در اطراف شما باشند، آن‌ها از همه‌چیز و همه‌کس شکایت می‌کنند. این افراد دائماً در حال بهانه‌جویی برای انجام ندادن کارها هستند. به‌صورت کلی آن‌ها دنیا را از دید منفی می‌بینند. حتی اگر شما هم‌ نظر منفی درباره‌ی موارد کوچک نداشته باشید؛ آن‌ها نظرتان را عوض خواهند کرد. به‌طور خلاصه، آن‌ها همراهانی بسیار بد هستند و فقط درباره‌ی نیمه‌ی خالی لیوان نظر می‌دهند.

همراهان و همکاران نامناسب فقط درباره‌ی نیمه‌‌ی خالی لیوان نظر می‌دهند

در ادامه اخلاقیات ۱۲ نوع از افرادی را که باید از آن‌ها دوری‌کنید، شرح داده‌ایم.

۱- انگل

این افراد به‌ظاهر شما را تحسین می‌کنند. انگل‌ها در فرصت‌های مشترک سعی می‌کنند تا به‌جای این‌که کار خود را انجام دهند، منفعت شما را هم بدزدند. افراد انگل‌صفت به سمت شبکه انسانی شما شیرجه می‌زنند تا به اهداف خود برسند. آن‌ها کاری می‌کنند که شما درنهایت احساس پوچی و شکست کنید. این افراد در مسیر راه می‌توانند آسیب‌های زیادی را به شما برسانند.
۲ – خودخواه

این افراد فقط زمانی برای شما وقت می‌گذارد که برایشان مقدور باشد. آن‌ها زمانی با شما حرف می‌زنند که به فردی برای گوش دادن نیاز داشته باشند. یک فرد خودخواه تنها مواقعی که نیازی دارد، در دسترس شما خواهد بود. رابطه هرگز نباید یک‌طرفه باشد و شما نیز نباید وقت خود را با این نوع فرصت‌طلب‌های خودخواه هدر دهید.
۳ – کینه‌توز

این فرد قادر به بخشیدن و فراموش کردن نیست. فرد کینه‌توز به ناراحتی خود ادامه می‌دهد و نمی‌تواند روی خود یا هدف مشترک با شما تمرکز کند. وقتی با آن‌ها هستید نباید هیچ اشتباهی کنید، چون این اشتباه اولین و آخرین اشتباهتان خواهد بود. پیشنهاد می‌کنیم که از هم‌نشینی با افراد کینه‌توز پرهیز کنید.

۴ – بدقول

آن‌ها دائماً در حال وعده دادن هستند و سپس به آن وعده عمل نمی‌کنند. آن‌ها چیزی را می‌گویند که شما می‌خواهید و سپس کاری را انجام می‌دهند که خودشان می‌خواهند. تقریباً غیرممکن است که رابطه‌ی مناسبی با چنین فردی بسازید که به حرفه‌ای او هیچ اعتمادی ندارید.

۵ – فرد قضاوتی

چنین فردی درباره همه افراد نظر می‌دهد و قضاوت می‌کند. آن‌ها خود را یک فرد بی‌نقص می‌دانند و دائماً در حال عیب‌جویی از دیگران و قضاوت کردن درباره آن‌ها هستند. اگر به صحبت‌های یک فرد قضاوتی گوش دهید، درواقع او به‌جای تفسیر دیگران، خود را تفسیر می‌کند. وقتی‌که با شما مخالف شدند، همین قضاوت‌ها را پیش دیگران درباره شما می‌کنند.
۶ – دروغ‌گو

فردی که دائماً در حال دروغ گفتن به شما است. او با نگفتن حقیقت به رابطه با شما بی‌احترامی کرده است. دروغ گفتن باعث بی‌اعتمادی می‌شود. اگر آن‌ها از روی عادت یا برای منفعت خود به شما دروغ بگویند، نباید به آن‌ها اعتماد کنید حتی اگر حرفشان کمی به واقعیت نزدیک باشد.
۷ – منفی نگر

افکار منفی آزار دهنده

همه‌ی ما گاه و بی گاه از چیزی شکایت می‌کنیم. ولی دراین‌بین افرادی هستند که دائماً در حال شکایت کردن، عیب‌جویی و سرزنش کردن هستند. بااین‌همه منفی نگری به‌راحتی می‌توانند شما را فرسوده کنند و تمام انگیزه‌هایتان را بسوزانند. تا به حال هیچ فردی با منفی نگری به‌جایی نرسیده است. بهتر است فاصله خود را از این افراد حفظ کنید.
۸ – حسود

این فرد دائماً در حال حسادت ورزیدن به اطرافیان خود است. برای او فرقی ندارد که به کار یا شخصیت شما حسادت کند. او کاری می‌کند که شما به خاطر تجربه‌ی مثبت خود احساس نارضایتی کنید. درحالی‌که تجربه‌ی مثبت یک موفقیت باید باعث شادی شما شود. حسادت یکی از بدترین اشکال رفتار سمی است.
۹ – سوء استفاده‌گر

یک فرد سودجو توانایی دارد تا شما را مجبور به انجام دادن کاری کند که خودش می‌خواهد. او فقط زمان‌هایی با شما مهربان است که می‌خواهد کاری برایش انجام دهید. اگر شما کار باب میل افراد سودجو انجام ندهید، آن‌ها کاری می‌کنند که احساس گناه کنید. اگر دائماً در حال انجام دادن کاری هستید که نمی‌خواهید، احتمالاً یک نفر در حال سو‌ء استفاده از شما است.
۱۰ – کسی که گذشته را به شما یادآوری می‌کند

افرادی که در زندگی شما هستند، باید به شما فرصت رهایی از گذشته را بدهند و درک درستی از اشتباهات شما داشته باشند. آن‌ها نباید یک‌قدم نادرست را پشت سر هم به شما یادآور کنند. هیچ‌کس نیاز ندارد تا اشتباهات گذشته‌اش را دائماً جلوی چشمانش ببیند.
۱۱ – نفوذ بد

این فرد باعث می‌شود شما دست به انتخاب‌هایی بزنید که بابت شرایط نامناسب آن‌ها دائماً احساس نگرانی دارید. این افراد را با افرادی که تمایل به پیشرفت شما دارند، اشتباه نگیرید. وقتی‌که دائماً احساس اضطراب و بی‌قراری دارید، بدانید یک جای کار اشتباه است.
۱۲ – غیر حمایتگر

افرادی که در زندگی شما هستند باید شما را حمایت کنند. آن‌ها باید به اهداف شما اهمیت دهند و زمان موفقیت‌هایتان خوشحال شوند. افراد غیر حمایتگر ظاهراً به دستاوردهای شما اهمیتی نمی‌دهند و مواقعی که به آن‌ها نیاز دارید، کنارتان نیستند. با افرادی همراه باشید که شما را تشویق می‌کنند تا به اهدافتان برسید.

به یاد داشته باشید که شما قرار است تبدیل به افراد شجاع اطرافتان شوید. پس شهامت آن را داشته باشید که افراد ضعیف از زندگی خود بیرون کنید. راهی ساده و علمی برای افزایش بهره‌وری در محیط کار شناسایی اطرافیان و جداکردن دوستان خوب از دوستان بد است که در این مقاله به نحوه شناسایی آن‌ها پرداختیم.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا