کنفرانس رشد شهری برگزار شد

رشد سریع و مداوم شهرها، نیاز به یافتن راه حل های جدید برای تحقق توسعه پایدار را نشان می دهد. شهر پایدار (Sustainable City) مفهومی است که دربرگیرنده استفاده موثر از منابع موجود با استفاده از پیشرفت های فناوری است که منجر به ارائه تعریفی از شهرهای هوشمند (SMART Cities) می شود.

مدل اقتصادی در این شهرها شامل ارائه الگویی برای استخراج منابع طبیعی، تولید، استفاده از محصول و دفع زباله است. رشد مداوم جمعیت در مناطق شهری منجر به ظهور مدل جدیدی شده است که در مقابله با چالش هایی مانند کاهش منابع طبیعی و مدیریت دفع زباله ها، عملکرد بهتری دارد. این مدل، اقتصاد دورانی (circular economy) نامیده می شود.

اقتصاد دورانی، مفهومی جدیدی بر پایه استفاده مجدد از آن چیزی است که تاکنون زباله و ضایعات درنظر گرفته می شد و وارد کردن آنها به چرخه تولید است. هدف از این مدل اقتصادی، کاهش مصرف و ذخیره سازی مواد خام، آب و انرژی و درنتیجه، حفظ منابع با هدف دستیابی به توسعه پایدار است.

کنفرانس Urban Growth 2018 با همکاری دانشگاه آلیکانته و موسسه Wessex (انگلیس) برگزار شد. در این کنفرانس، محققان و پژوهشگرانی از کشورهای اسپانیا، اتریش، ایتالیا، ترکیه، پرتغال، لهستان، مالزی، مصر، مکزیک، کانادا حضور داشتند. 

محورهای اصلی کنفرانس:

زیرساخت ها و معماری سازگار با محیط زیست

شهر سبز

کیفیت زندگی

حمل و نقل شهری

ارتباطات

سیستم های انرژی

فاضلاب

آلودگی آب

آلودگی صوتی

مدیریت پسماند

بازیافت

شهرهای ساحلی

معماری شهری

فناوری های هوشمند

جنبه های ایمنی

آنالیز خطر

 

 

مترجم: معصومه سوهانی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

  1. در کشور ما الزام عملی کردن اقتصاد دورانی وجود دارد. عملی هم می باشد به شرطی که کمی برنامه ریزی و همکاری بین بخش های مربوطه صورت گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا