نگاهی به بحران افسردگی بین جوانان

تحقیقات جدید نشان می‌دهند که در سال‌های اخیر در بسیاری از کشورهای جهان ازجمله  ایالات‌متحده آمریکا افسردگی شدیدی بین نوجوانان و جوانان رواج پیداکرده است. تجزیه‌وتحلیل داده‌های فدراسیون بیمه بهداشتی ایالات‌متحده آمریکا با نام Blue Cross Blue Shield Association نشان می‌دهد که میزان کلی افسردگی در این کشور 4.4 درصد بوده و از سال 2013 تا 2016 میلادی میزان تشخیص این بیماری 33 درصد افزایش پیداکرده است. 63 درصد این میزان ذکرشده متعلق به نوجوانان بوده و 47 درصد به جوانان تعلق داشته است.

تشخیص افسردگی‌های شدید به‌ویژه در گروه نوجوانان و جوانان در حال افزایش است. درصد بالای افسردگی در نوجوانان و جوانان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در سلامت اجتماعی دهه‌های آینده کشور داشته باشد. برای شناسایی روش‌های علمی و نتیجه‌بخش در درمان مؤثر افسردگی شدید و ایجاد مسیر بهبودی و بهبود کلی سلامت جامعه، نیاز به آموزش و تحقیق بیشتر وجود دارد.

میزان تشخیص این بیماری در سال 2016 به میزان 300 درصد بین ایالت‌ها متفاوت بوده که می‌توان به 6.4 درصد در جزیره رود (Rhode Island) تا 2.1 درصد در هاوایی و 3.2 درصد در نوادا اشاره کرد. میزان تشخیص در شهرهای مختلف از 6/8 درصد در شهرهایی چون توپکا (Topeka) و کن (Kan)، 1.5 درصد در لاریدو(Laredo)، تگزاس و 2 درصد در مک آلن/ ادینبرگ/میژن  (McAllen/Edinburg/Mission) در تگزاس متفاوت بوده است.

طبق گزارش‌های شرکت بیمه سلامت آمریکا، زنان دو برابر بیشتر از مردان درخطر احتمال ابتلا به افسردگی قرار دارند به‌گونه‌ای که در این آمارهای ارائه‌شده میزان افسردگی زنان 6 درصد در مقابل 3 درصد افسردگی مردان بوده است.

قابل‌ذکر است، افرادی که به افسردگی شدید مبتلا هستند، به‌طور متوسط ​​ در حدود 30 درصد کمتر از افرادی که افسردگی ندارند، از سلامت عمومی برخوردار هستند. بر اساس گفته محققان، 85 درصد از افرادی که دارای افسردگی شدید هستند، از یک یا چند مورد دیگر از بیماری‌های مزمن جدی رنج می‌برند. علاوه بر آن افرادی که دچار افسردگی شدید هستند از خدمات مراقبت‌های بهداشتی بیشتری نسبت به دیگران استفاده می‌کنند و هزینه مراقبت‌های بهداشتی آن‌ها به‌طور قابل‌توجهی بالا است.

ترنت هیوود (Trent Haywood) معاون ارشد و رئیس دفتر پزشکی فدراسیون بیمه بهداشتی Blue Cross Blue Shield در این رابطه اظهار داشت: «تشخیص افسردگی‌های شدید به‌ویژه در گروه نوجوانان و جوانان در حال افزایش است. درصد بالای افسردگی در نوجوانان و جوانان می‌تواند تأثیر قابل‌توجهی در سلامت اجتماعی دهه‌های آینده کشور داشته باشد. برای شناسایی روش‌های علمی و نتیجه‌بخش در درمان مؤثر افسردگی شدید و ایجاد مسیر بهبودی و بهبود کلی سلامت جامعه، نیاز به آموزش و تحقیق بیشتر وجود دارد.»

دکتر کریین هوروویتز (Karyn Horowitz) یک روان‌پزشک از بیمارستان Emma Pendleton Bradley در شرق جزیره رود (Rhode Island) ایالات‌متحده آمریکا در این رابطه گفت: «ممکن است دلیل افزایش میزان افسردگی در نوجوانان و جوانان افزایش مصرف برق و روشن بودن محیط اطراف افراد در هنگام شب و اختلالات خواب در این افراد باشد. درواقع در پسران بازی‌های ویدئویی رواج بسیاری پیداکرده و در میان دختران استفاده از شبکه‌های اجتماعی و ارسال پیامک افزایش‌یافته که خواب آن‌ها را کم کرده و میزان افسردگی را بالابرده است.»

به پیشنهاد دکتر هوروویتز، با بررسی موارد ذکرشده می‌توان نسبت به دلیل افزایش افسردگی نوجوانان و جوانان اطمینان پیدا کرد و برای پیدا کردن روش حل مشکل و درمان افسردگی پژوهش‌ها و تحقیقات لازم را آغاز کرد.

ترجمه: فاطمه کردی

منبع: consumer.healthday

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا