نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره ملی انجمن ژنتیک ایران برگزار می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از میزان،حمود تولایی، رئیس انجمن ژنتیک ایران از برگزاری سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره ملی انجمن ژنتیک ایران خبر داد و گفت: این گردهمایی بزرگ علمی 23 تا 25 اردیبهشت ماه جاری در سالن اجلاس سران با حضور اساتید، اندیشمندان و اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
وی با توجه به محورهای مهم برگزاری این کنگره، افزود: در عرصه‌های تخصصی ژنتیک انسانی و پزشکی، ژنتیک گیاهی، ژنتیک میکروارگانیسم‌ها، منابع ذخایر ژنتیک، سلول‌های بنیادی، بیوانفورماتیک، ژنتیک حیوانی، تکنولوژی‌های جدید و پیشرفت‌های تکنولوژی فناور‌ی‌های جدید و کاربردی در زمینه‌های ژنتیک قانونی و تعیین هویت و مباحث اخلاقی و ایمنی زیستی از جمله محورهای مهم این کنگره است.
رئیس سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره ملی ژنتیک ایران یادآور شد: در مجاورت برگزاری این کنگره، پانل‌های تخصصی در خصوص ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک گیاهی، سلول‌های بنیادی و اخلاق و ژنتیک جنایی تبار شناسی در ژنتیک باستانی با حضور اساتید برجسته داخلی و خارجی برگزار می‌شود.
وی با بیان اینکه در چند هم‌اندیشی با حضور مشترک دانشمندان این حوزه و مقامات اجرایی مرتبط در کشور، موضوعات فناوری‌های نوین ویرایش ژنی، فرصت‌ها و چالش‌ها ، صیانت از ذخایر ژنتیکی و مدیریت بر داده‌های ژنومی، چالش‌ها و راهکارها، محاسن و معایب الحاق به کنوانسیون UPOV (اتحادیه بین‌المللی حفاظت از ارقام جدید گیاهی UPOV) نیز برگزار خواهند شد. کمیته‌های علمی برای بحث و تبادل نظر در خصوص آخرین دستاوردهای حوزه ژنتیک و بررسی نتایج تحقیقات انجام شده برگزار خواهد داشت، بیان کرد: در این کمیته‌ها مباحث مربوط به ژنتیک انسانی، ژنتیک جانوری، ژنتیک گیاهی، ژنتیک میکرو ارگانیسم‌ها،‌سلول‌های بنیادی و منابع ژنتیک بررسی می‌شود.
تولایی با بیان اینکه تاکنون بیش از 800 مقاله به دبیرخانه کنگره ارسال شده است، تصریح کرد: تعدادی ازمقالات در قالب سخنرانی و تعدادی در قالب پوستر ارائه خواهد شد.
رئیس انجمن ژنتیک ایران ادامه داد: این دوره از کنگره با همکاری انجمن ژنتیک آلمان برگزار می‌شود. این کنگره برای شرکت‌کنندگان در رشته‌های مرتبط تا 11.5 امتیاز و سایر رشته‌ها 5 امتیاز بازآموزی متناسب با 23 رشته تخصصی برخوردار است.
وی خاطرنشان کرد: دانشمندان و اندیشمندان بسیاری از کشورهای اروپایی، آمریکایی و … برخی از پزشکان ایرانی مقیم خارج از کشور در این گردهمایی حضور پیدا خواهند کرد.
براساس این گزارش، سومین کنگره بین‌المللی و پانزدهمین کنگره ملی انجمن ژنتیک ایران 23 تا 25 اردیبهشت ماه سال جاری در سالن همایش‌های سران کشور برگزار می‌شود.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل