نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

راه اندازي سامانه ایده بازار ایرانی

مهندس فدائیان، مدیر يكي از شركت هاي دانش بنيان مستقر در مركز رشد فناوري پارك علم و فناوري استان سمنان با بيان اين مطلب گفت:‌ سامانه ایده بازار ایرانی به آدرس www.ideabazar.net در دسترس مخترعان، مبتكران، سرمايه گذاران و علاقمندان به حوزه اختراعات و ابتكارات است.

وي با بيان اينكه ارائه طرح ها و اختراعات به صورت کاملا رايگان در اين سامانه صورت مي گيرد، تصريح كرد: ارائه خدمات ساخت نمونه از روی ایده (در صورتی که ایده عملی باشد)، ارائه خدمات بازاریابی و بازارسازی داخلی و خارجی برای اختراعات و ایده های مطروحه در سامانه با کمک متخصصان این رشته، مشارکت در تولید و عرضه اختراعات و ابتکارات منتخب و همکاری و تعامل مستمر با متخصصان پارک علم و فناوری استان سمنان به عنوان مرجع منطقه ای مالکیت فکری از جمله خدمات سامانه ايده بازار به شمار مي رود.

فدائيان با بيان اينكه هم اكنون 45 اختراع و 80 ايده خام در سامانه ايده بازار قابل دسترس است، خاطرنشان كرد:‌ هر هفته اين سامانه بروز رساني شده و درصديم كه براي اختراعات و ايده هايي كه در اين سامانه ثبت مي شوند با كمك متخصصان شركت، بازاريابي تخصصي كنيم.

مدير سامانه ايده بازار با تاكيد بر اينكه مهمترين حفره موجود در بحث اختراعات موضوع سرمايه گذاري ريسك پذير است، گفت:‌متاسفانه در كشورمان اعتمادي بين مخترعان و سرمايه گذاران شكل نگرفته است در حاليكه در كشورهايي مانند انگلستان و يا سنگاپور بانك هايي براي سرمايه گذاري هاي خطرپذير بروي اختراعات تشكيل شده است.

وي با اشاره به اينكه پس از راه اندازي سامانه ايده بازار، بنیاد توسعه پایدار دامغان آمادگي حمايت از دو طرح موجود در سامانه را اعلام كرده است، افزود: بنياد توسعه پايدار دامغان از فعالان بخش خصوصي براي سرمايه گذاري خطرپذير از ايده هاي جوانان ايراني در شهر دامغان شكل گرفته است و قرار است براي اين بنياد از توليد صنعتي دو اختراع شامل پوشش ضد اسيد و ضد خش و توليد تانن از پوست پسته حمايت كند.

مهندس فدائيان در پايان ابراز امیدواری کرد با استفاده از این سامانه بتوان امکان برقراری ارتباط بین صاحبان ایده و سرمایه گذاران را به نحو مطلوبی برقرار کرد.

 

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل