طولانی تر شدن مدار زمین هر 450 هزار سال

به گزارش سیناپرس به نقل از آنا، مطالعه جدید نشان می‌دهد که این الگو به طور شگفت‌انگیزی ثابت است و طی 215 میلیون سال گذشته بر آب و هوای سیاره ما تاثیر گذاشته است. این یافته‌ها به دانشمندان اجازه می‌دهد که به صورت دقیق‌تری رویدادهای جغرافیایی را، مانند گسترش دایناسورها، تاریخ‌گذاری کنند.

دنیس کنت، پروفسور علوم باستان‌شناسی و زمین‌شناسی دانشگاه راتگرز و سرپرست این مطالعه، در این باره می‌گوید: «نتیجه شگفت‌انگیزی از این مطالعه حاصل شده است چراکه این دوره طولانی (که با استفاده از حرکات سیاره‌ای از حدود 50 میلیون سال قبل پیش‌بینی شده بود) حداقل برای 215 میلیون سال طول کشیده است».

وی در ادامه افزود: «دانشمندان حالا می‌توانند تغییرات آب و هوایی، محیط زیستی، مسائل مربوط به دایناسورها، پستانداران و فسیل‌های اطراف جهان را به طور دقیقی با این دوره 405 هزار ساله ارتباط دهند».

دانشمندان تغییرات میدان مغناطیسی زمین (زمانی که قطب‌نما به جای شمال، جنوب را نشان می‌دهد و برعکس) را با رسوبات، مواد معدنی اورانیوم‌دار و دوره‌های اقلیمی مطابقت دادند.

کنت گفت: «دوره‌های آب و هوایی به طور مستقیم به نحوه چرخش زمین به دور خورشید مرتبط است؛ تغییرات جزئی رسیدن نور خورشید به زمین منجر به تغییرات آب و هوایی و زیست محیطی می‌شود».

مدار زمین در ابتدا کاملا دایره شکل بوده است اما طی 405 هزار سال گذشته تغییر یافته و حدود پنج درصد طولانی‌تر شده است.