نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بازدید وزیر علوم از دستاوردهای شرکت های دانش بنیان اصفهان

 محمد فرهادی امروز از فناورهای شرکت های دانش بنیان فراتک ، کاراپالایه و پارسیان پویا پلیمر در حوزه محیط زیست بازدید کرد.همچنین شرکت های دانش بنیان بهین آب زنده رود، امواج نگار سپاهان و بهیار صنعت سپاهان ، روشن رای سپاهان و تالی ژنپار که در حوزه پزشکی فعالیت می کنند فناوری های خود را به وزیر علوم معرفی کردند.

شرکت های دانش بنیان راه سبز چهلستون ، ردیاب شیمی ، ایده پرداز صبا و آوای اطلاعات آریا در حوزه اتوماسیون و شرکت های کنترل توان، شعله آریا و هیدروژن آسیا به معرفی دستاوردهای خود در نمایشگاه مورد بازدید وزیر علوم پرداختند.

همچنین وزیر علوم ، تحقیقات و فناوری در جلسه ای با مدیران شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان در جریان فعالیت ها و عملکرد این شهرک قرار گرفت.

شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان به عنوان اولین سازمان موسس مراکز رشد و پارک های علم و فناوری در کشور فعالیت اجرایی خود را از سال 1380 با هدف حمایت و هدایت شرکت ها و موسسات دانش بنیان آغاز کرد تا در سطحی کلان تر به ایجاد همکاری و نزدیکی بیشتر جامعه علمی و صنعتی و رونق اقتصادی بپردازد.
به عبارت دیگر شهرک به عنوان حلقه واسط میان دولت، صنعت و دانشگاه ایفای نقش کرده و به توسعه اقتصاد مبتنی بر دانش ودر نهایت تبدیل علم به ثروت در کشور کمک می کند.حضور 380 شرکت و موسسه دانش بنیان در شهرک و شکل گیری 45 واحد صنعتی مبتنی بر فناوری های این شرکت ها، اشتغال جمع زیادی از دانش آموختگان دانشگاه ها و بسیاری از ارزش آفرینی های دیگر، شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان را به سازمان پیشرو و موثر در توسعه استان تبدیل کرده و بیانگر عزم جدی شهرک علمی و تحقیقاتی اصفهان برای ایفای نقش موثر در شکل گیری منطقه ویژه (کریدور) علم و فناوری اصفهان به عنوان یکی از نقاط کانونی آن است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل