جامعه انتظار دارد دستاوردهای علمی در زندگی مردم اثر بگذارد

به گزارش سیناپرس به نقل از ایسنا،دکتر منصور غلامی در این آئین با بیان اینکه بسیاری از فارغ التحصیلان دانشگاهی در بخش تحصیلات تکمیلی شغل مناسب خود را پیدا نمیکنند. گفت: باید دانشجویان طوری تربیت شوند که فقط به فکر اشتغال در مراکز دانشگاهی و پژوهشی نباشند و فرصتهای شغلی بیشتری را پیش روی خود ببینند.
وی با اشاره به تحصیل خود در دوره کارشناسی ارشد در دانشگاه تربیت مدرس گفت: این دانشگاه به عنوان یک دانشگاه مولود انقلاب برای پاسخ به نیاز دانشگاهها در زمینه تأمین کادر هیأت علمی ایجاد شده بود و در این زمینه و نیز در زمینه رشد تولید علم در کشور نقش خوبی ایفا کرد.
وی با اشاره به اینکه آموزش عالی هم اکنون در شرایط ویژه ای است گفت: در گذشته به هر علتی رشد کمّی نامتوازنی در آموزش عالی کشور رخ داده است و وظیفه ما این است با کار کارشناسی این وضعیت را ساماندهی کنیم تا کشور با آسیبهای بیشتری روبه رو نشود.
دکتر غلامی اظهار داشت: در زمینه رشد علمی در دنیا و شاخصهای جهانی جایگاه خوبی داریم ولی در زمینه انتقال دستاوردهای مبتنی بر دانش به جامعه موفق نبودهایم که باید در این زمینه برنامه ریزی کنیم.
وی به بازنگری در آیین نامه ارتقای اعضای هیأت علمی دانشگاهها به عنوان یک مورد تأثیر گذار در همکاری اساتید جوان با بخش صنعت اشاره کرد و گفت: معاونت پژوهشی وزارت علوم در حال بررسی پیشنهادات دریافت شده در این زمینه است.
دکتر احمدی رئیس دانشگاه تربیت مدرس نیز در این آئین گفت: نقش دانشگاه تربیت مدرس در توسعه آموزش عالی کشور بر کسی پوشیده نیست و در دهه نخست انقلاب اسلامی ایران این دانشگاه در تأمین اعضای هیأت علمی دانشگاههای کشور نقش عمدهای داشت.
وی با اشاره به اینکه از بدو تأسیس دانشگاه تربیت مدرس تاکنون ۳۳ هزار دانشجو از این دانشگاه فارغ التحصیل شدند گفت: اعضای هیأت علمی این دانشگاه علیرغم محدویتهای زیرساختی، پژوهشی و رفاهی برای پیشرفت علمی کشور مجاهدت کردند که امروز از تعدادی از آنان تجلیل میشود.
دکتر جلالی معاون آموزشی دانشگاه تربیت مدرس نیز در این آئین طی سخنانی اظهار داشت: از میان ۷۴۳ عضو هیأت علمی این دانشگاه، ۵۸ عضو هیأت علمی که حائز رتبه برتر تدریس از نظر دانشجویان به مدت سه ترم متوالی بودند، وارد فرایند انتخاب سرآمدان آموزشی شدند و در نهایت با نظر رؤسای دانشکدهها و گروههای آموزشی، ۴ عضو هیأت علمی به عنوان سرآمد آموزشی و ۴ عضو هیأت علمی به عنوان تلاشگران آموزشی انتخاب شدند.
به گزارش اداره کل روابط عمومی وزارت علوم، در بخش پایانی این آئین، دکتر جعفر توفیقی، دکتر سعید سمنانیان، دکتر ابراهیم راستاد و دکتر محمدرضا حافظ نیا به عنوان سرآمدان آموزشی دانشگاه تربیت مدرس انتخاب شدند و جوایز و لوح سپاس از وزیر علوم دریافت کردند.
No tags for this post.