تسلا در برابر سایر رقبا تسلیم می شود؟

درحال حاضر حدود 33 هزار ایستگاه شارژ خودروهای برقی در سراسر آمریکا، 95 هزار ایستگاه در اتحادیه اروپا، 13 هزار ایستگاه در انگلستان و 150 هزار ایستگاه در چین وجود دارند.

شبکه های ایستگاه شارژ با هدف خدمت رسانی به خودروهای برقی در سفرهای طولانی طراحی شده اند، اما امروزه شلوغی ایستگاه‌های شارژ، به معضل بزرگی در اروپا و آمریکا تبدیل شده است.

شبکه ایستگاه های شارژ سریع تسلا موسوم به سوپر شارژر (Supercharger)، امکان شارژ 80 درصدی باتری خودروی تسلا مدل S را تنها در مدت 40 دقیقه فراهم می کند و این میزان، برای پیمودن مسافت 270 کیلومتری کافی است.

اما از دسامبر 2017، تسلا تعرفه قیمت جدیدی را برای ایستگاه‌های سوپر شارژر تعیین کرده است که موجب می‌شود تا خودروهای برقی سایر شرکت‌ها، هزینه‌ سنگین‌تری نسبت به خودروهای تسلا پرداخت کنند.

(ایستگاه های سوپر شارژر تسلا – منبع:Getty Images)

گروه خودروسازی فولکس واگن (VW) با همکاری سازمان حفاظت از محیط زیست آمریکا (EPA) در قالب پروژه 2 میلیارد دلاری، به دنبال راه اندازی شبکه ایستگاه های شارژ فوق سریع در سراسر آمریکا تحت عنوان Electrify America است.

در این طرح، ایستگاه های شارژ فوق سریع در مناطق مختلف آمریکا، حتی مجتمع های آپارتمانی و مراکز خرید بزرگ از جمله وال مارت احداث می شوند.

بیشتر بخوانید:

هفته گذشته، نقشه دقیق شبکه ایستگاه های شارژ فوق سریع Electrify America منتشر شد که شامل احداث 2000 ایستگاه در 484 سایت در 18 منطقه شهری و بزرگراهی در سراسر آمریکا تا پایان سال 2019 است.

برخلاف ایستگاه های سوپرشارژر تسلا، ایستگاه های Electrify America فولکس واگن به انواع خودروهای برقی سایر شرکت ها نیز خدمات رسانی می کنند. این شرکت قصد دارد این شبکه را با مشارکت شرکت های خودروسازی بی ام و، دایملر و فورد، در سراسر اروپا نیز راه اندازی کند.

درصورت موفقیت این طرح، تسلا دیگر تنها بازیگردان اصلی در حوزه ایستگاه های شارژ فوق سریع نخواهد بود؛ شاید به همین دلیل بود که ایلان ماسک، مدیرعامل تسلا، چند روز قبل اعلام کرد که آماده صدور مجوز برای استفاده از فناوری و شبکه سوپرشارژر این شرکت است.  

 

مترجم: معصومه سوهانی

منابع: electrek / cnet

No tags for this post.

نوشته های مشابه

یک دیدگاه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا