مرگ یک بیوهکر با دارو آزمایش نشده

به گزارش سیناپرس به نقل از آنا، جسد یک متخصص زیست پزشکی که با تزریق داروی آزمایش‌نشده تبخال در مقابل تماشاگران به شهرت رسیده بود، پیدا شد.

آرون ترایویک یک بیوهکر و موسس کمپانی «اسندنس بیومدیکال» است؛ این کمپانی مردم را به انجام تحقیقات پزشکی خارج از صنعت داروسازی تشویق می‌کند. بیوهکرها گروهی از دانشمندان، مهندسان و فعالانی هستند که دست به تجربیات مختلف در حوزه بیوتکنولوژی می‌زنند.

بدن ترایویک 28 ساله روز یکشنبه در اسپایی در واشنگتن پیدا شد. به گفته پلیس، مدرک جرمی در صحنه پیدا نشده است. قرار است بدن ترایویک کالبدشکافی شود تا علت مرگ مشخص شود. براساس گزارش‌ها، ترایویک در هنگام مرگ در حال استفاده از یک مخزن درمانی شناور بوده است.

ترایویک ادعا می‌کرد که کمپانی وی دارویی برای درمان ایدز، تبخال و HIV توسعه داده است اما هیچ مدرک موثقی برای اثبات گفته‌های وی وجود ندارد.

اداره دارو و مواد غذایی کمپانی‌های بیوهکینگ را خطرناک توصیف می‌کند اما بسیاری از آنها با آزمایش دارو روی خودشان و تشویق دیگران به کارهای مشابه قوانین را دور می‌زنند.

تریستان رابرتز، معاون بازرگانی، ترایویک را فردی با بینش پرشور توصیف می‌کند و می‌گوید: «در حالی که بسیاری از افراد فعال در حوزه بیوهکینگ با روش‌های وی مخالف بودند اما هیچ‌کس به تصمیمات وی شک نداشت».

وی در ادامه افزود: «ترایویک به چیزی جز متحول ساختن صنعت زیست دارو، دموکراتیزه کردن علم و باز کردن دروازه‌های درمان جهانی فکر نمی‌کرد».