جای ایران در بازار صنعت تعمیر و نگهداری هواپیما خالی است

منوچهر منطقی بیان کرد: با ورود هواپیما به کشور که از دهه اول سال 1300 شروع شد، مراکز نگهداری و تعمیر احداث و با ورود هواپیماهای بزرگ تر و سنگین تر دارای ساختار و تشکیلات سازمانی نیز شد.

وی ادامه داد: در حال حاضر تعداد قابل توجهی از مراکز تعمیر و نگهداری هواپیما در کشور وجود دارد که این مراکز با داشتن نیروی انسانی متخصص و تسهیلات مورد نیاز تجربیات خوبی در این زمینه دارند.
منطقی افزود: این مراکز چک های نوع A ، B و C و در برخی موارد چک های نوع D ناوگان هوایی کشور را انجام می دهند و فقط پاسخگوی نیاز داخلی کشور هستند.
به گفته دبیر ستاد توسعه صنایع دانش‌بنیان هوایی و هوانوردی معاونت علمی، چالش های موجود در این صنعت در ایران شامل منابع انسانی و سرمایه ای، منابع انسانی کارفرمایی و سن ناوگان هوایی می شود.
منطقی ادامه داد: در زمینه منابع انسانی و سرمایه ای می توان گفت، از آنجا که منابع انسانی به کار گیرنده سایر عوامل این صنعت هستند، اهمیت بسیار زیادی دارد؛ اگر نیروی انسانی آموزش ببیند به گونه ای که موجب افزایش سهم کار در اقتصاد این صنعت شود در آن صورت سرمایه انسانی به وجود می آید.
وی ادامه داد: منابع سرمایه ای شامل ابزار، ماشین آلات، ساختمان، مواد اولیه، موجودی کالا و قطعات در انبار و غیره می شود که با عامل انسانی ترکیب می شود تا خدمات نگهداری و تعمیر به مشتریان ارائه شود.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا