نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

بزرگترین آزمایشگاه تجهیزات ضدانفجار در ایران افتتاح شد

به گزارش مهر، طی مراسمی که در محل کارخانه شرکت صنایع ماشین های الکتریکی جوین (جمکو) و با حضور مهندس جدی کار فرماندار سبزوار، مهندس امیدبخش رئیس اداره صنعت، معدن و تجارت سبزوار، مهندس سعید احتشام زاده مدیرعامل شرکت ماشین های الکتریکی جوین(جمکو)، حجت الاسلام دلیری پور امام جمعه شهرستان جوین، مهندس بهادری رئیس اداره بهداشت و ایمنی و محیط زیست شرکت پتروشیمی مارون، مهندس زمانپور رئیس اداره تعمیرات پتروشیمی مارون و جمعی از مقامات کشوری منطقه برگزار شد، از نخستین الکتروموتور ضدانفجار ساخت ایران به ظرفیت ۲۳۰ کیلووات رونمایی شد و همزمان بزرگترین آزمایشگاه تجهیزات ضدانفجار کشور در محل کارخانه جمکو گشایش یافت.

در این مراسم دکتر مهرداد عدل – عضو هیات علمی پژوهشگاه مواد و انرژی به عنوان نماینده مشاور و ناظر پروژه، توضیحاتی را درخصوص طراحی و اجرای سازه ای و تأسیساتی این بنای مهم ارائه کرد.

وی اظهار داشت: آزمایشگاه کاربردی الکتروموتورها و تجهیزات ضدانفجاری قابلیت تزریق گازهای مختلف را دارد تا تجهیزات در محیط گازی آزمایش شوند.

عدل افزود: این آزمایشگاه کاربردی نخستین نمونه از این دست در کشور است که تحمل قدرت انفجاری معادل ۱۰۰ کیلو تی.ان.تی را دارد.

وی میزان اشتغالزایی فعالیت این آزمایشگاه را ۵۰ نفر بصورت مستقیم و ۵۰ نفر بطور غیرمستقیم بیان کرد و گفت: قرار بود این آزمایشگاه ۲ سال قبل توسط کارشناسان آلمانی راه اندازی شود که با وجود تحریم ها، با تکیه بر نیروهای بومی به بهره برداری رسید.

گفتنی است، طراحی و نظارت بر اجرای این طرح ملی توسط مهندسین مشاور طرح هندسه نو و با همکاری پژوهشگاه مواد و انرژی صورت گرفته است.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل