نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آموزش کد نویسی به کودکان با کمک اسباب‌بازی

اگر به دنیای دختران کم و سن و سال نگاهی بیندازید، چند چیز برای آن‌ها بسیار مهم است. نخستین مورد، پوشش و جذابیت ظاهری لباس‌ها است و دومین مورد، عروسک‌هایی است که با آن‌ها بازی می‌کنند. حال برنامه‌نویسی چه جایگاهی در میان این دو مورد دارد؟ به نظر می‌رسد که هیچ جایگاهی برای چنین چیزی وجود نداشته باشد ولی متخصصان یک شرکت اسباب‌بازی سازی توانسته‌اند تا این موارد به‌ظاهر بی‌ارتباط را به هم وصل کرده و یک پروژه جالب را به وجود بیاورند.

این پروژه که SmartGurlz نام دارد، در حقیقت عروسک‌هایی هستند که می‌توانند یادگیری کد نویسی را برای دختران کم سن و سال، مفرح سازند. این عروسک‌ها که در چندین مدل طراحی‌شده‌اند، همگی سوار بر اسکوترهایی کوچک هستند و می‌توان برای برنامه‌ریزی عملکرد آن‌ها، بر روی تلفن‌های همراه هوشمند و تبلت‌ها کد نویسی کرد.

از سوی دیگر این پنج عروسک که هر یک نام خود را دارند، برای جذاب شدن ماجرا از داستان‌پردازی با محوریت مد و طراحی لباس استفاده می‌کنند تا دختران جوان بتوانند با جدیت کد نویسی برای آن‌ها را دنبال کنند. در حقیقت این سیستم ارتباطی، یک سامانه نرم‌افزاری به نام SugarCoded است که موجب می‌شود تا بتوان برای این عروسک‌ها کد نویسی کرد.

این پروژه ابتدا در سال 2017 میلادی کلید خورد و موسس آن که شامی آلبرشتسن (Sharmi Albrechtsen) نام داشت، با حضور در یک برنامه تلویزیونی توانست تا یک سرمایه‌گذار را به خود جذب کرده و رقم 200 هزار دلار را در مقابل بخشیدن 25 درصد کل سهام شرکت خود به دست بیاورد و امروزه با این 200 هزار دلار شاهد ساخته‌شدن نخستین نسل این عروسک‌ها و عرضه شدن آن‌ها به بازار هستیم.

این عروسک‌ها می‌توانند برنامه‌نویسی را به کودکان یاد بدهند و از سوی دیگر قیمت 80 دلاری آن‌ها به‌اندازه‌ای بالا نیست که موجب شود نتوان آن‌ها را خریداری کرد. به‌این‌ترتیب والدین می‌توانند اسباب‌بازی‌ای را برای کودکان خود خریداری کنند که هم آن‌ها را سرگرم می‌کند و هم اینکه جنبه آموزشی بسیار ویژه و نیرومندی دارد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمد حسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل