نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

گزارش تصویری از خودروی الکتریکی ۱۹۱۴ اسب بخاری

امروزه خودروهای الکتریکی به‌عنوان خودروهایی دوستدار محیط‌زیست، آرام و ساده شناخته می‌شوند و دوستداران هیجان و سرعت معمولا گزینه‌ای در میان این خودروها برای خود نمی‌بینند. بااین‌وجود خودروی C Two EV که توسط شرکت ریمک (Rimac) طراحی شده است شاید موجب شود که دارندگان ابر خودروهای بنزینی نیز به آن حسادت کنند.

این خودرو به معنای واقعی کلمه یک ابر خودرو است. البته در حال حاضر تنها طرح مفهومی این خودرو در اختیار افراد قرارگرفته است ولی نکته بسیار مهم این است که کارخانه‌ای شروع به فرایند تولید این ماشین کرده است و این امر نشان می‌دهد که طرح مفهومی در حال تبدیل‌شدن به واقعیت است.

این خودرو در هنگام معرفی با موتوری دارای توان بالاتر از ۱۰۰۰ اسب بخار معرفی شد ولی در عمل سطح قدرت این موتور به‌مراتب فراتر از این رقم رفت. در فعالیت انجام‌شده در این کارخانه شاهد خروجی موتور ۱۹۱۴ اسب بخار هستیم که نشان‌دهنده قدرت شگفت‌آور این خودرو است.

به‌این‌ترتیب C Two EV می‌تواند از وضعیت ایستاده در مدت‌زمان ۱٫۸۵ ثانیه به‌سرعت ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد. این امر نشان می‌دهد که خودروهای الکتریکی نیز در نوع خود می‌توانند به‌شدت شگفت‌آور باشند. سرعت نهایی تعیین‌شده برای این خودرو نیز ۴۱۳ کیلومتر است.

پیش‌بینی می‌شود که در سال ۲۰۱۹ شاهد عرضه نخستین مدل‌های C Two EV برای مشتریان باشیم و این خودرو بدون شک می‌تواند معادلات بازار ابر خودروها را برهم بزند. البته باید بدانید که رانندگی این ماشین کار هرکسی نخواهد بود زیرا یک اشاره اشتباه به پدال گاز می‌تواند موجب شود که با سرعتی نزدیک به ۱۰۰ کیلومتر بر ساعت از مسیر خود منحرف شوید.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل