نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

تجربه‌ای سینمایی از واقعیت مجازی

واقعیت مجازی برای بسیاری از ما یک تجربه متفاوت ولی نه‌چندان پیشرفته و پخته است. بااین‌وجود مسئولان شرکت اوکولوس قصد دارند تا این روند را تغییر بدهند. بر اساس برنامه‌های ارائه شده قرار است تا در سال آینده میلادی شاهد ورود واقعیت مجازی به دنیای سینما باشیم.

این روش در حقیقت به شما اجازه می‌دهد که در دل فیلم حضور داشته و با کاراکترهای فیلم از نزدیک رود رو شویید. این شخصیت‌های سینمایی‌ای با شما ارتباط مستقیم برقرار کرده و به‌صورت واضحی خطاب به شما دیالوگ میگویند. البته ممکن است با خودتان بگویید که چنین تجربه‌ای با آواتار سه‌بعدی انجام شده است ولی این تجربه جدید کاملا متفاوت است.

در تجربه جدید اوکولوس، به‌جای استفاده از آواتارهای برنامه‌ریزی‌شده، با هنرپیشه‌های واقعی روبرو خواهید بود. به‌این‌ترتیب استفاده از این روش می‌تواند صنعت سینما را نیز متحول سازد. در این مدل از تجربه سینمایی، شما نیز بخشی از سناریو هستید و به همین دلیل نیز حس و حالی متفاوت با هر آنچه پیشتر دیده‌اید را خواهید داشت.

پیش‌ازاین شرکت گوگل نیز برای این کار تلاش‌هایی را انجام داده بود و نتایج این فعالیت را در نشست توسعه‌دهندگان F8 به کاربران عرضه کرده بود. بااین‌حال اوکولوس کاربران عمومی را هدف قرار داده است و به همین دلیل نیز می‌توان این کار را مساوی با انجام یک جهش بزرگ در این صنایع دانست.

شاید سینمای واقعیت مجازی اوکولوس بتواند واقعیت نجازی را از دستان شرکت‌های دیگر خارج کرده و با کسب محبوبیت بسیار بالا، این فناوری را به یک سیستم همه‌گیر بدل سازد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل