بیوتکنولوژی در کشور تجاری سازی شد

 سورنا ستاری در نشست خبری سومین جشنواره زیست فناوری افزود: در دنیا بیوتکنولوژی، برترین کار تجاری است و خوشبختانه در معاونت علمی و فناوری توانستم در یک سال گذشته کار محوری در این حوزه انجام دهیم.

وی بیان کرد: اکنون شرکت هایی در این زمینه فعال هستند که توانسته اند صادرات هم داشته باشند و این شرکت ها توانمندی رقابت در بازار جهانی را دارند.

وی بیان کرد: بحث بیوتکنولوژی و زیست فناوری یکی از چهار پایه اصلی علم در کشور است و اهمیت بیوتکنولوژی به عنوان یک علم آینده بر کسی پوشیده نیست.
وی در بخش دیگری از سخنان خود با اشاره به برگزاری نشست هم اندیشی با استادان و محققان برجسته کشور در عصر امروز (دوشنبه) افزود: یکی از برنامه های جدید معاونت علمی و فناوری ریاست جمهوری برنامه مرجعیت علمی است که در این زمینه معاونت علمی به دنبال ایجاد باشگاهی با استفاده از بهترین محققان، استادان و مراجع علمی کشور که توانسته اند مقالات خود را در نشریات معتبر علمی دنیا به چاپ برسانند است.

ستاری افزود: در نظر داریم تا 5 یا 6 ماه دیگر نتایج این برنامه جدید که در معاونت علمی آغاز می شود را ببینیم و نتیجه این کار بالا بردن رتبه علمی کشور در زمینه انتشارات و خلق مقالات علمی است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا