این نشست که به عنوان مقدمه ای بر کنفرانس ملی تبلیغات محیطی وبه منظور ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت ان در نظر گرفته شده با حضور سیاستگذاران، صاحبنظران و اندیشمندان حوزه های مرتبط توسط در دانشگاه علم وفرهنگ(وابسته به جهاد دانشگاهی) برگزار خواهد شد.
رئیس دانشگاه علم و فرهنگ در آستانه برگزاری این نشست با اشاره به ظرفیتهای بالقوه تبلیغات محیطی در حوزه توسعه کسب و کارها، فرهنگ سازی، توسعه ارتباطات، هویت بخشی اجتماعی، زیباسازی شهری و … بر لزوم بازتعریف علمی و بومی این مفهوم تاکید کرد.
دکتر محمد حسین ایمانی خوشخو در تعریف تبلیغات محیطی گفت: این واژه کلیه گونه های تبلیغاتی که یک فرد در خارج از محیط خانگی خود به آن دست می یابد را شامل می شود.
وی افزود: تبلیغات در محیط ها و فضاهای عمومی، فضاهای داخل و خارج حوزه حمل و نقل، محل های انتظار، سیستم های ارسال پیام کوتاه و … مهمترین گونه های تبلیغات محیطی قلمداد می شوند. ظرفیت ها و پتانسیل های تبلیغات محیطی آن چنان گسترده است که به جرات می توان گفت در غالب کسب و کارهای امروزی موفقیت بدون تبلیغات محیطی امری سخت و گاهاً محال خواهد بود. علاوه بر این امروزه تبلیغات محیطی نقش و جایگاه خود را از منظرهای دیگری همچون فرهنگ و هنر، علوم اجتماعی، علوم ارتباطات، مدیریت شهری و … نشان داده و به خوبی به اثبات رسانیده است که با اندکی تأمل و انصاف می توان بر عدم بهره برداری کامل از این ظرفیت ها در کشور اذعان کرد.
رئیس کنفرانس در ادامه تاکید کرد: این ماهیت چندبُعدی و بینرشته ای تبلیغات محیطی از یک سو و ظرفیت های بالقوه آن در حوزه فرهنگ سازی، توسعه ارتباطات، هویت بخشی اجتماعی، زیباسازی شهری و …، برپایی محفلی علمی به منظور تجمیع آراء صاحبنظران، پژوهشگران، متولیان و عاملیت های این حوزه را ایجاب می نماید. کنفرانس ملی تبلیغات محیطی در ایران، اولین کنفرانسی است که با این نگرش انشاءاله در آبان 1394 برگزار شده و این حوزه جذاب تحقیقاتی، کاربردی و اجرایی را موشکافانه مورد بررسی قرار خواهد داد. به منظور ارتقاء هر چه بیشتر کیفیت کنفرانس، نشستی تخصصی با حضور سیاستگذاران، صاحبنظران و اندیشمندان حوزههای مرتبط در تاریخ 30 اردیبهشت 1394 در محل دانشگاه برگزار خواهد شد.
«تبلیغات محیطی، هویت و ارتباطات فرهنگی و اجتماعی»، «تبلیغات محیطی و بهبود فضای کسب و کار»، «اخلاق، قوانین و الزامات در تبلیغات محیطی»، «تبلیغات محیطی، مبلمان و نمای شهری»، «تکنولوژی ها و فناوری های نوین در تبلیغات محیطی» و «ایمنی، محیط زیست و انرژی در تبلیغات محیطی» به عنوان محورهای اصلی این کنفرانس
تعریف شده و کلیه پژوهشگران و صاحبنظران محترم این حوزه میتوانند تا 14 مردادماه 1394 مقالات خود را به دبیرخانه کنفرانس به آدرس www.iscconferences.ir/usc ارسال نمایند.
همچنین لازم به ذکر است این کنفرانس همزمان با «نخستین نمایشگاه توانمندی های تبلیغات کشور (IranAdEx2015)» برگزار خواهد شد. معرفی «برندساز برتر سال» و «خلاقانهترین تبلیغات محیطی» از دیگر برنامههای جانبی این کنفرانس خواهد بود.
No tags for this post.