در 100 سالگی هم شاد باشید

به گزارش سیناپرس به نقل از سلامت نیوز،محققان در بررسی‌های متعددی که در مورد شادترین سال زندگی افراد انجام دادند، دریافتند، حوالی 50‌سالگی، شادترین زمان زندگی اغلب آدم‌هاست.
به گفته آن‌ها، اگر زندگی یک فرد روند طبیعی داشته باشد و در 50 سالگی با بحران ناگهانی و خاصی روبه‌رو نشود، می‌تواند در این سن بیشترین لذت را از زندگی‌اش ببرد. می‌پرسید چرا؟
50ساله‌ها هویت خود را پیدا کرده‌اند. آن‌ها نه مثل یک 30ساله برای یافتن راه زندگی‌شان بی‌قرارند و نه مثل 80 ساله‌ها، نگران تبدیل شدن به فردی سربار در خانواده هستند. آن‌ها می‌دانند که هستند و از دستاوردهایی که در تمام این سال‌ها به‌دست آورده‌اند آگاه‌اند.
50ساله‌ها، آردها را بیخته‌اند و الک‌ها را آویخته‌اند. آن‌ها احتمالا به دوره بازنشستگی رسیده‌اند و بعد از کسب موفقیت‌های متعدد کاری، از ثبات مالی برخوردارند.
یک 50ساله خوب می‌داند چطور از لحظات زندگی‌اش استفاده کند و هیچ روزی را برای تفریح و شاد زندگی‌کردن از دست نمی‌دهد.
50ساله‌ها میلی به دویدن و سبقت‌گرفتن ندارند. آن‌ها می‌توانند از چیزهای کوچک لذت ببرند. بوی چای سبز آن‌ها را عاشق زندگی می‌کند و پیاده‌روی‌کردن برایشان جای وزنه‌زدن در باشگاه را می‌گیرد.
50ساله‌ها جمعی از هم‌سالانی در اطرافشان دارند که وقت کافی برای وقت‌گذرانی با آن‌ها را دارند. آن‌ها در اردوهای بازنشسته‌ها شرکت می‌کنند، با هم‌سالان خود سفر می‌روند و شبکه‌های اجتماعی اطراف خود را هر روز گسترده‌تر می‌کنند.
50ساله‌ها قدر این روزها را می‌دانند. آن‌ها نه خامی جوان‌ترها را دارند و نه بیماری‌های ناتوان‌کننده پیرها را. به همین دلیل می‌دانند که تا فرصت از دست نرفته، باید از زندگی‌شان لذت ببرند.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا