رونمایی از موتور هیبریدی گازوئیلی

شرکت‌های خودروسازی هرروز به دنبال روش‌های جدیدی برای بهبود موتورهای ازنظر مصرف و کارایی می‌روند. در این میان به نظر می‌رسد که موتورهای گازوئیلی، محصولاتی از جنس گذشته هستند ولی شرکت‌هایی مانند فولکس‌واگن نشان داده‌اند که همچنان می‌توان موتورهایی ازاین‌دست را با مشخصات روز جهان تولید کرد.

این شرکت به‌تازگی در هم‌نشست موتوری وین (یکی از رخدادهای مهم صنایع خودروسازی) از یک موتور جدید رونمایی کرده است. این موتور که EA288 Evo نام دارد، یک موتور هیبریدی گازوئیلی است که حجمی دو لیتری دارد. این موتور در حقیقت از دو منبع انرژی سوخت گازوئیل و باتری‌های الکتریکی استفاده می‌کند.

موتور EA288 Evo را باید نسل هشتم موتورهای متوسط گلف دانست که قرار است تا راحتی کار را افزایش داده و مصرف سوخت را برای کاربران کاهش بدهد. وزن نهایی این خودرو کاهش پیداکرده است و میزان هدررفتگی انرژی به‌واسطه اصطکاک اجزای موتور نیز به حداقل رسیده است.

نکته جالب این است که خودروهای مجهز به سوخت گازوئیلی در کشورهایی مانند آمریکا منسوخ شده‌اند ولی در اروپا هنوز شاهد تولید نسل‌های جدید آن‌ها هستیم. این موتور می‌تواند خروجی‌ای در بازه بین 136 تا 204 اسب بخار را تولید کند که برای یک موتور هیبریدی رقم معقولی به‌حساب می‌آید.

این موتور قرار است تا بر روی محصولات مختلفی مورداستفاده قرار بگیرد که یکی از آن‌ها به‌صورت بدیهی خودروی گلف مدل جدید خواهد بود. دیگر مشتری این محصول نیز آئودی خواهد بود ولی هنوز مشخص نیست که کدام محصول آئودی با استفاده از موتور EA288 Evo عرضه خواهد شد.

منبع: Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

یک دیدگاه

  1. ما فکر میکردیم نسل موتورهای گازوئیلی به انتها رسیده باشه
    واقعا که در دنیای علم هر آن اتفاقات جدید و بعضا غیرقابل پیش بینی رخ میده

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا