معاون وزیر کار از غرفه سیناپرس دیدن کرد

دکتر منصوری، معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی، باتوجه به وضعیت اشتغال در کشور و تعدد طرح های استارت آپی، درباره اقدامات صورت گرفته برای رفع مشکلات استارت آپ ها گفت:اگر انتظار از ما کمک مالی باشد،باید بگویم، در حال حاضر محدودیتی در این زمینه وجود ندارد، اما سعی کردیم برای کسب و کارهای نو بستر سازی کنیم و موانعی مثل اعطای مجوز را کنار بگذاریم.

منصوری در ادامه مثال هایی برای تسهیلات صورت گرفته در این زمینه آورد و افزود: برای مثال در همکاری ما با معاونت فناوری و به ویژه وزارت ارتباطات و فناوری اطلاعات،سعی کردیم فرآیند آغاز کسب و کار های نو را بهبود ببخشیم.

وی در ادامه تاکید کرد: نکته مهم درباره استارت آپ ها، ویژکی خاص و منحصر به فرد آن هاست ، اینکه آن ها نظام مالی مخصوص به خودشان را می خواهند. استارت آپ ها به نظام مالی جمعی نیاز دارند، و ما این نظام را برای اولین بار در کشور با همکاری فرا بورس، ایجاد کرده ایم.

 دكتر منصوری درباره برخی همکاری های وزارت کار در راستای محصولات حوزه دانش بنیان گفت: وزارت کار با مشارکت سازمان تامین اجتماعی و وزارت ارتباطات، برنامه مشترکی را در خصوص فریلنسرها یا آزاد کارها آغاز کرده ایم. درحوزه دانش بنیان هم، برنامه هایی مثل کسب و مار در فضای مجازی و تولید محتوا در فضای مجازی را پیش برده ایم.

معاون وزیر کار و رفاه اجتماعی در پایان افزود: از اقداماتی که وزارت کار در حوزه دانش بنیان و استارت آپ ها انجام داده است، این است که ما در هر استان کانون کارآفرینی و دفاتر مشاوره برای راه اندازی کسب و کار جدید ايجاد کرده ایم.

گفتگو: حانيه محبي زاده

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا