نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آغاز بزرگترین پیمایش و نقشه برداری از طبیعت چین

بزرگترین عملیات نقشه برداری ، پیمایش و بررسی میدانی مناطق و زیستگاه های طبیعی انجام شده در کشور چین ، در مناطق دور دست  بخش  طبیعی حفاظت شده هو ژیل Hoh Xil واقع در غرب این کشور آغاز شده و هدف اصلی انجام این پروژه ، تخمین زدن منابع طبیعی موجود در منطقه است .

در همین زمینه وانگ های لین Wang Hailin  مدیر روابط عمومی این مرکز طبیعی حفاظت شده اعلام کرد : " در این عملیات پژوهشی ، تنوع زیستی موجود در منطقه ارزیابی شده و شرایط جغرافیائی و زمین شناسی آن به همراه منابع آب موجود در این زیستگاه شناسائی خواهند شد . "

علاوه بر موارد فوق ، اعلام شده است که در این عملیات پژوهش های میدانی در مقیاس وسیع ، محققان به ارزیابی دوباره زیرساخت های منطقه خواهند پرداخت که هدف اصلی این عمل ، بررسی دلیل افزایش تعداد دریاچه های کوچک موجود در این منطقه و دلیل شکل گیری آن ها است .

وانگ های لین در ادامه سخنان خود افزود : "  پژوهشگران همچنین در نظر دارند مطالعاتی را نیز  در حوزه خطرات و احتمال بروز سیل در این منطقه انجام دهند . این موضوع علاوه بر  اهمیتی که در حوزه محیط زیست منطقه دارد ، از این نظر شایان توجه است که در این منطقه جاده های ارتباطی مهم و مسیرهای اصلی انتقال انرژی واقع شده اند . "

بر اساس اخبار منتشر شده ، قرار است از این اطلاعات برای طی مراحل قانونی ثبت این منطقه در میراث طبیعی جهانی نیز استفاده شود . مساحت این منطقه حفاظت شده حیات وحش در حدود 45 هزار کیلومتر مربع بوده که بزرگترین منطقه خالی از جمعیت انسانی در سراسر کشور چین به شمار می رود . این محدوده حفاظت شده طبیعی زیستگاه گونه های مختلفی از جانوران و حیوانات بومی چین و شرق آسیا است که برخی از آن ها از جمله بزهای کوهی تبتی ، در خطر انقراض قرار دارند .

در خاتمه لازم به توضیح است که بیش از 40 پژوهشگر در این پروژه همکاری داشته و قرار است عملیات بررسی های میدانی فوق ، به مدت سه هفته به طول انجامیده و در تاریخ 29 می  برابر با هشتم خرداد ماه به پایان برسد .

منبع

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل