نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آینده رفت‌وآمد بشر چگونه خواهد بود

انسان از دیرباز به دنبال جابجایی بوده است و با بزرگ‌تر شدن دنیای پیرامون ما، نیاز به افزایش سرعت به وجود آمده است. این نیاز به ساخت وسایل نقلیه منتهی شده و درنتیجه آن معضلاتی مانند ترافیک، خستگی و سایر موارد ازاین‌دست نیز به وجود آمدند. در ادامه شاهد نظرات سرمایه‌گذاران درباره فناوری‌های آینده خواهید بود.

سفرهای اشتراکی

راب کانی بیر به‌عنوان یکی از متخصصان سرمایه‌گذاری جسورانه معتقد است که نزدیک‌ترین سیستم مربوط به آینده جابجایی به سامانه‌های اشتراک رانندگی اختصاص دارد. او معتقد است که با پخته‌تر شدن بازارها به‌واسطه فناوری‌هایی مانند تاکسی‌های آنلاین، می‌توان انتظار داشت که گام بعدی، شراکت در سفر باشد. این امر هم به ترافیک کمک می‌کند و هم به‌راحتی سفر و کاهش هزینه‌ها منجر خواهد شد.

خودروهایی که ما را نظاره می‌کنند

ریلی برنان یک سرمایه‌گذاری دیگر است که معتقد است خودروهای خودران آینده حمل‌ونقل را تشکیل می‌دهد. او معتقد است که گام‌های امروزی برای رسیدن به خودروهای خودران کامل کافی نیست و خودروهای خودران باید بتوانند راننده و مسافران را مشاهده کرده و آن‌ها تحلیل کند.

خودروهایی که شخصی نخواهند بود

اولاف ساکرز معتقد است که به‌زودی خودروهای شخصی به یک امر متفاوت با امروز بدل خواهد شد. در حقیقت چند نفر چند خودرو را خواهند داشت که به‌صورت مشترک از آن‌ها استفاده می‌کنند. البته برای فرا‌رسیدن این مرحله، هنوز مسیری طولانی برای فرهنگ‌سازی باقی‌مانده است.

خودروهای پرنده

این خودروها از دیرباز رویای بشر بوده‌اند ولی امروز به آن‌ها نزدیک‌تر از همیشه هستیم. نزدیک‌ترین فناوری موجود در حال حاضر را باید بالگردها دانست ولی با تبدیل‌شدن این فناوری به یک فناوری شخصی می‌توان شاهد تحولی بزرگ در جابجایی بشر بود.

دوچرخه‌های آینده محور

دوچرخه‌های آینده محور نامی است که جف جوردن به‌عنوان یک سرمایه‌گذار به محصولات چند شرکت داده است. او معتقد است که با امکان کمک به سواری دوچرخه و عدم نیاز به‌صرف انرژی بسیار زیاد برای رکاب زدن می‌توان آینده جابجایی را تغییر داد.

منبع: fastcodesign

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل