امکان پیشنمایش لینک به نسخه دسکتاپ ویکی پدیا اضافه شد

به گزارش سیناپرس به نقل از پایگاه خبری چهره و اخبار فناوری،چندی پیش شاهد عرضه نسخه آنیون این دانشنامه آزاد، بهصورت آزمایشی بودیم که پای ویکی پدیا را به دارک وب میگشود.
حالا و برای بار دیگر تغییری در نسخه دسکتاپ ویکی پدیا رخ داده است. ویکی پدیا از چند روز پیش در حال تست قابلیت پیشنمایش صفحات است که به گفته ویکی مدیا یکی از بزرگترین تغییراتی که طی سالهای گذشته در نسخه دسکتاپ این وبسایت رخ داده است.
قابلیت پیشنمایش لینک در ویکی پدیا
قابلیت پیشنمایش لینک در ویکی پدیا به این شکل است که هنگامیکه موس خود را روی هر لینکی نگه میدارید، پنجره کوچکی مانند یک pop-up برای شما نشان داده میشود. در این پنجره کوچک، متن کوتاه و خلاصهای از موضوع همان لینک به همراه تصویری از آن نمایش داده میشود.
اگرچه قرار گرفتن این دسته لینکهای داخلی در ویکی پدیا به شما کمک میکند که خیلی راحتتر تمام موضوع را متوجه شوید و هر جا سؤالی برای شما پیش آمد سریع و بدون نیاز به جستجو، جواب را پیدا کنید اما ممکن است تمرکز شما را از بین ببرد و یا اینکه شما را از موضوع اصلی دور کند؛ اما با استفاده از پیشنمایش لینک بهراحتی میتوانید ابتدا از اینکه واقعاً میخواهید آن لینک را باز کنید یا نه مطمئن شوید.
غیرفعال کردن قابلیت پیشنمایش لینک در ویکی پدیا
البته ویکی پدیا امکان غیرفعال کردن این قابلیت را هم فراهم کرده است. برای اینکه پیشنمایش لینکها را غیرفعال کنید کافی است روی یکی از لینکها رفته و علامت تنظیماتی که در قسمت پایین آن قرار دارد را انتخاب کنید. حالا میتوانید با انتخاب گزینه غیرفعال، قابلیت پیشنمایش لینکها را غیرفعال کنید.
غیرفعال کردن قابلیت پیشنمایش لینک در ویکی پدیا
به گفته ویکی مدیا امکان غیرفعال کردن قابلیت پیشنمایش لینک بهعنوان تست A/B در وبسایت قرار گرفته بود. کاربران هم با غیرفعال نکردن این قابلیت نشان دادند که اطلاعاتی که در پنجره pop-up هر لینک نمایش داده میشود برای آنها کاربردی است.
تست A/B چیست
تست A/B درواقع روشی ساده اما کاربردی است که به توسعهدهندگان وب کمک میکند که تأثیر دو طراحی متفاوت را با هم مقایسه کنند.
البته این تست تنها برای مقایسه طراحهای مختلف وبسایت نیست بلکه در بازاریابی هم بسیار کاربردی است. مثلاً برای اینکه متوجه شوید که قرار دادن یک بنر در کدام یک از بخشهای سایت بهتر است و کلیک بیشتری میخورد هم از این روش استفاده میشود.
نمونه استفاده از تست A/B
No tags for this post.