نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

آینده شخصی‌سازی شده برای صنایع ابری

فناوری محاسبات ابری را می‌توان یکی از موارد بسیار مهم در پیشرفت صنایع فناوری دانست. شرکت‌های بزرگ دیگر به‌جای راه‌اندازی راهکارهای سخت‌افزاری خود به‌عنوان دیتاسنتر به سراغ استفاده از خدمات سامانه‌های ابری شرکت‌هایی مانند مایکروسافت و آمازون می‌روند.

جریان کاری شرکت‌ها به زیرساخت‌های ابری انتقال‌یافته است ولی شرکت‌ها آرام‌آرام درک کرده‌اند که این راهکارها در مقایسه با سخت‌افزارهایی که به آن‌ها عادت داشته‌اند، گران‌تر هستند. برخی از شرکت‌ها تصمیم گرفته‌اند که به مدیریت سخت‌افزاری مستقل بازگردند ولی همه شرکت‌ها معتقدند که باید هزینه‌های این بازار، مقرون‌به‌صرفه تر نوبتم تا شاهد ایجاد یک اکوسیستم جدید باشیم که بر اساس نیازهای کاربر تعریف‌شده باشد.

در این شرایط است که شرکت‌هایی مانند استارت آپی به نام پکت (Packet) به میدان می‌آیند. این شرکت خدمات ویژه‌ای درزمینهٔ سامانه‌های ابری ارائه می‌کند. این امر موجب می‌شود که به‌جای استفاده از یک ساختار اشتراکی برای تمامی کاربران، بتوان از بسته‌های مخصوص برای هر کاربر را ایجاد کرد.

به‌این‌ترتیب هر کاربر و مشتری می‌تواند میزان سخت‌افزار موردنیاز خود را انتخاب کرده و خدمات خود را بر همان اساس دریافت کند. از سوی دیگر این شرکت در حال حاضر در رتبه 18 صنایع ابری جهان قرار دارد. این امر می‌تواند در آینده به پیشرفت بیشتر این شرکت منتهی شود.

پکت در سال 2014 توسط فردی به نام زک اسمیت و با همکاری با جیکوب اسمیت و آرون ولش تاسیس شد. در ابتدای کار این شرکت توانست تا رقم 12 میلیون دلار سرمایه را جذب کند و امروزه کارهای این شرکت رسما ارزشی چندین برابر این رقم را برای آن‌ها به همراه داشته است.

بااین‌وجود نکته مهم این است که در آینده‌ای نزدیک شاهد تخصصی‌تر شدند استفاده از صنایع ابری خواهیم بود و هر کاربری می‌تواند به میزان نیاز خود، خدمات را دریافت کرده و هزینه‌های حضور در محیط ابری را نیز کاهش بدهد.

منبع: techcrunch

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل