چطور یک خودروی سبز انتخاب كنيم

اگر شما به دنبال حداکثر بهره‌وری سوختی از خودروی خود می‌گردید، احتمالا به خودروهای الکتریکی باتری دار که با نام EV نیز شناخته می‌شوند فکر می‌کنید یا این‌که یک خودروی هیبریدی برقی بنزینی را در نظر دارید. به همین دلیل نیز در بخش‌های جستجوی خودرو در سایت‌های بین‌المللی، قسمتی ویژه طراحی شده است که به خودروهای دوستدار محیط‌زیست اختصاص دارد.

علاوه بر این نیز می‌توانید در صورت عدم نیاز به خودروهای هیبریدی، آن‌ها را از فهرست خود حذف کنید و یا حتی مواردی مانند ابعاد، نوع و حتی جعبه‌دنده خودرو را نیز انتخاب کنید. دیگر گزینه مهمی که می‌توانید به آن توجه داشته باشید، رتبه‌بندی اقتصادی مصرف سوخت ٍ EPA است. این رتبه‌بندی می‌تواند موارد بسیاری را به شما نشان بدهد.

خودروهای غیر برقی در چند سال اخیر با بهره‌مند شدن از فناوری‌های جدید، به‌شدت از نظر مصرف سوخت بهبود پیدا کرده‌اند. برای نمونه شرکت مزدا با عرضه فناوری اسکایی اکتیو X می‌تواند در چند سال آینده به‌شدت مصرف سخت خودروهای خود را کاهش بدهد.

این امر موجب شده است که دیگر تنها خودروهای الکتریکی به‌عنوان خودروهای سبز شناخته نشوند و خودروهای سوخت فسیلی نیز بتوانند مصرفی بهینه را از خود نشان بدهند. دیگر عنصر مهم در مصرف سوخت، نوع بدنه خودرو است. برای مثال یک خودروی شاسی‌بلند بیشتر از یک خودروی کراس مصرف سوخت خواهد داشت. با این شرایط خودروهای هیبریدی را می‌توان یک گزینه معقول دانست.

منبع: autoblog

ترجمه: احمد محمدحسینی

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا