نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

رقابت استارتاپی 50 دانشجو در دانشگاه شریف برای خلق کسب و کار جدید

دبیر دومین استارتاپ تریگر دانشگاه صنعتی شریف روز یکشنبه در گفت و گو با ایرنا اظهار داشت: اولین استارتاپ تریگر شریف هفته اول اسفندماه 93 برگزار شد و ساعت 16 امروز 27 اردیبهشت ماه نیز افتتاحیه دومین دوره این رقابتها برگزار شد.

مجید دهبیدی پور، ظرفیت درنظر گرفته شده برای شرکت کنندگان در استارتاپ تریگر را 50 نفر اعلام کرد و گفت: از مجموع شرکت کنندگان در این رقابتها، 40 نفر از دانشجویان صنعتی شریف و 10 نفر از دانشجویان دیگر دانشگاه ها هستند.

وی ادامه داد: رویداد استارتاپ تریگر به همت مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه شریف تدارک یافته و در ابتدای فرآیند، شرکت کنندگان به صورت فردی در مسابقه قرار می گیرند اما باید در مدت شش روز بتوانند یک تیم تشکیل دهند و در جریان حضور در کلاس های آموزشی، ایده خود را به یک استارتاپ خوب (مدل کسب و کار ساده) تبدیل کنند. 

رییس مرکز رشد و کارآفرینی دانشگاه صنعتی شریف خاطرنشان کرد: در این رویداد، فرآیند تیم سازی از طریق برنامه های متفاوت محقق خواهد شد و شرکت کنندگان می توانند هم تیمی های توانمندی برای خود پیدا کنند یا به تیم هایی با ایده های جذاب ملحق شوند.

وی افزود: شرکت کنندگان در استارتاپ تریگر در طول این رویداد، آموزش های مرتبط با ایجاد کسب و کار، نحوه ایجاد کسب و کار مطمئن، قوانین کسب و کار و نحوه ارائه مطالب و معرفی ایده خود را فرا خواهند گرفت.

به گفته دهبیدی پور، هرچند محدودیتی در انتخاب موضوع های استارتاپ تریگر گذاشته نشده است اما اغلب ایده های کسب و کار این رویداد در زمینه های فنی و مهندسی تعریف و ارائه می شود.

وی تصریح کرد: تیم هایی حاضر در رقابتها در طول شش روز استارتاپ تریگر بارها و بارها به ارائه ایده خود می پردازند اما در روز پایانی، هر تیم به مدت پنج تا 10 دقیقه فرصت دارد تا ایده نهایی خود را در حضور هیات داوران تشریح و از آن دفاع کند.

دبیر استارتاپ تریگر 2 اظهار داشت: هیات داوران روز اول خردادماه در پایان رقابتها تیم های اول تا سوم را معرفی و به ترتیب دو میلیون و 500 هزار تومان، یک میلیون و 500 هزار تومان و یک میلیون تومان به عنوان جایزه به آنها پرداخت خواهد کرد.

وی یادآور شد: تیم های برتر استارتاپ تریگر، مجوز استقرار در شتاب دهنده ایده های خلاقانه دانشگاه صنعتی شریف را پیدا خواهند کرد.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل