امیدواریم بسته‌های طرح تحول و ارتقا کیفیت آموزش پزشکی توسعه بیشتر داشته باشد

به گزارش سیناپرس به نقل از روابط عمومی معاونت آموزشی وزارت بهداشت، با توجه به گسترش جغرافیایی کلان مناطق آمایشی و در راستای توسعه ماموریت گرایی در دانشگاه‌های علوم پزشکی کشور اجرای بسته‌های تحول و نوآوری در آموزش علوم پزشکی در سه سطح ستادی، کلان مناطق و دانشگاه‌ها و سطح درون دانشگاهی عملیاتی می شود که برنامه اقدام در این راستا طی 7 ماهه گذشته با همکاری دانشگاههای علوم پزشکی تدوین و در پایان سال 96 به دانشگاه‌ها ابلاغ شد.

دکتر سید‌حسن امامی‌رضوی اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های زیاد دانشگاه های علوم پزشکی برای گسترش همه‌جانبه در بخش آموزش بحث کیفی‌سازی دانشگاه‌ها در دستور کار قرار گرفت که سعی شد در طراحی بسته‌های تحول و نوآوری آموزش پزشکی به این موضوع توجه ویژه شود.

امامی‌رضوی تنوع هدفمندی در بسته‌های طرح تحول را یکی از قابلیت‌های مهم این بسته‌ها برشمرد و خاطرنشان کرد: برخی بسته‌ها به توسعه کیفی برای دانشگاه‌های بزرگ علوم پزشکی در سطح بین‌المللی توجه دارند که از آن جمله می‌توان به بسته مرجعیت علمی و بسته دانشگاه‌های نسل سوم اشاره کرد.

قائم مقام رئیس ستاد تحول و نوآوری در آموزش عالی سلامت خاطرنشان کرد برخی بسته‌‌ها مانند بسته مجازی‌سازی یا بسته بین‌المللی‌سازی رویکرد جدیدی به دانشگاه‌ها ارائه می‌دهد و برخی دیگر مانند بسته آموزش پاسخگو و ماموریت‌گرایی به توسعه زیر‌ساخت‌های آموزش عالی سلامت کشور می‌پردازند.

وی ادامه داد: بسته‌هایی هم از جنس پایش و ارزیابی هستند مانند بسته اعتباربخشی و تقریبا تمامی بسته‌های تحول به صورت همه‌جانبه دیده شده‌اند که دانشگاه‌های علوم پزشکی براساس ظرفیت‌هایی که دارند در قالب کلان مناطق آمایشی می‌توانند ماموریت‌های قبلی و جدید خود را در قالب آن انجام دهند.

وی ابراز امیدواری کرد: با همکاری بیشتر بدنه اعضای هیات علمی دانشگاه‌ها و نگاه همه‌جانبه و مشارکت بیشتر بدنه وزارت بهداشت شاهد توسعه هرچه بیشتر بسته‌های طرح تحول و ارتقا کیفیت آموزش پزشکی کشور باشیم.

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا