چالش ساماندهی مراکز آموزش عالی باخرد جمعی محقق می شود

به گزارش سیناپرس به نقل از ایرنا، مجتبی شریعتی نیاسر روز سه شنبه در نخستین جلسه کمیسیون هماهنگی و اجرایی سازی سیاست های آمایش آموزش عالی در سال 97 اظهار داشت: در راستای سیاست های رهبر معظم انقلاب اسلامی چهار طرح اقتصاد مقاومتی اعلام شده که یکی از آنها پیاده سازی طرح آمایش آموزش عالی است.
وی گفت: بر همین اساس وزارت علوم برای طرح آمایش آموزش عالی اهتمام جدی داشته و با اولویت بندی اقدامات، گام های مناسب و مطلوبی در این زمینه برداشته شده است.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود:مولفه های کیفیت گرایی و مهارت افزایی که در یکی از بندهای طرح آمایش آموزش عالی اشاره شده، بسیار مهم بوده و سبب ارتقای کیفی می شود.
وی ادامه داد: وزارت علوم در زمینه اولویت بندی برای ساماندهی آموزش های عالی فشارهای زیادی را برای حذف یا ادغام و تجمیع مراکز متحمل می شود و این در حالی است که نیازمند ساماندهی به صورت ضروری هستیم.
شریعتی اظهار کرد: هم اکنون موسسه های بی رویه وجود دارد که از خط استاندارد فاصله دارند و بر همین اساس وزارت علوم برنامه ای جدی در این زمینه تدوین کرده و گام هایی را نیز برداشته و در حال طی کردن سایر مراحل است.
وی گفت: ماموریت گرایی دانشگاه ها و مراکز علمی سومین مرحله از اولویت کاری است که بسیار مهم است و یکی از چالش های اصلی آموزش عالی کشور به شمار می رود که جزء با خرد جمعی و هماهنگی و همکاری همه نهادها محقق نخواهد شد.
معاون آموزشی وزیر علوم، تحقیقات و فناوری افزود: یک باوری در دانشگاه های کشور تلقین شده که همه مراکز می توانند در تمامی کارهای علمی ورود پیدا کنند و این یک اشکال جدی است که باید با توجیه کردن ماموریت گرایی مراکز آموزشی برطرف شود.