نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

57 کشور عضو سازمان همکاری­ اسلامی در رقابت دانشجویی کنز شرکت می­ کنند

محمدحسین قمری؛ دبیر اجرایی رقابت علمی کنز در خصوص شرایط شرکت­ کنندگان در این رقابت گفت: کنز رقابتی است بین دانش ­پژوهان، دانشجویان و استادان که ایده­های خود را در قالب یک ویدئو حداکثر پنج دقیقه­ای مطرح می­کنند و افرادی که در زمینه علمی، ایده و یا طرح قابل اجرایی دارند، می­توانند در این رقابت شرکت کنند.

وی افزود: دانش ­پژوه در تعریف این رقابت به تمام دانشجویان در تمامی مقاطع تحصیلی اطلاق می­شود؛ همچنین فارغ­ التحصیلان تمامی مقاطع تحصیلی بالاتر از کارشناسی امکان شرکت در مسابقه را دارند.

دبیر اجرایی رقابت علمی کنز گفت: اگرچه حوزه­ های رقابت علمی کنز شامل سلامت، انرژی، فناوری­ اطلاعات و ارتباطات، اقتصاد، آب و محیط­زیست است اما شرکت­کنندگان با هر رشته تحصیلی می­توانند در این رقابت شرکت کنند؛ به عنوان مثال دانشجوی رشته کامپیوتر و یا هنر، اگر طرحی در هر یکی از این حوزه­ها داشته باشد می­تواند آن را مطرح کند.

قمری ادامه داد: مهمترین وجه تمایز رقابت علمی کنز نسبت به دیگر مسابقات در سطح دانشجویی، این است که این رقابت در سطح جوامع ­اسلامی و بین­ الملل برگزار می­شود؛ همین موضوع سبب بالا رفتن سطح این رقابت نسبت به مسابقات دیگر است.

دبیر اجرایی رقابت علمی کنز با بیان اینکه تمام دانشجویان در هر رشته و مقطعی و در هر دانشگاهی در ایران می­توانند در این رقابت شرکت کنند، گفت: دانشجویان 57 کشور عضو سازمان همکاری­اسلامی (OIC) که صدای جمعی جهان اسلام و منادی تضمین برای حفاظت و حمایت از منافع جهان اسلام در روح ترویج صلح بین‌المللی و هماهنگی میان افراد مختلف جهان هستند، می­توانند شرکت­ کننده رقابت علمی کنز باشند.

وی ادامه داد: سن شرکت­ کنندگان باید بین 18 تا 45 سال باشد؛ زیرا دانشجویان مقاطع کارشناسی تا پسا­دکترا عموما در این بازه سنی قرار دارند.

دبیر اجرایی رقابت علمی کنز در پایان تصریح کرد: شرکت ­کنندگان توجه داشته باشند که ایده ­های مطرح شده باید قابل اجرا و یا اجرایی شده باشند؛ صرفا ارائه یک ایده خام برای داوران جذابیتی نخواهد داشت و اگر شخصی تجهیزات و امکانات اجرایی کردن ایده خود را نداشت حداقل باید در سطح یک ماکت آن را اجرا کرده و از طرف استادان بزرگ علمی، تاییدیه علمی گرفته باشد.

گفتنی است علاقه مندان برای ثبت نام در این رقابت باید به سایت WWW.MUSTAFAPRIZE.ORG  بخش رقابت علمی کنز مراجعه کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل