کسب و کار تولید کنندگان چینی سکه است

به گزارش سیناپرس به نقل از سخت افزار،هر چند این کار حتی برای بزرگترین سازندگان گوشی‌های هوشمند نیز بسیار سخت است و آمار فروش نشان میدهد که بازار چین با بازار دیگر کشورها متفاوت است. این تفاوت را سازندگان بومی این کشور رقم زده‌اند و اجازه‌ی خودنمایی چندانی را به بیگانه‌ها نداده اند. این موضوع از آنجایی قابل استناد است که سامسونگ به عنوان پرفروش ترین برند گوشی هوشمند در جهان، جایی در پرفروش ترین‌های بازار چین وجود ندارد و همچنین آمار فروش اپل نیز در این کشور چنگی به دل نمیزند. سازندگان چینی گوشی‌های هوشمند نه تنها وضعیت با ثباتی را در حال تجربه کردن هستند، بلکه تامین کنندگان قطعات دستگاه‌های خود را نیز به نان و نوا رسانده اند. به لطف فروش فوق العاده‌ی برندهای چینی گوشی های هوشمند، درآمد تراشه سازانی مانند مدیاتک به شدت افزایش پیدا کرده است.

درآمد شرکت تایوانی مدیاتک بین ماه های فوریه تا مارس بالغ بر 58 درافزایش پیدا کرده است و به رقمی معادل 688 میلیون دلار رسیده است. منابع معتبر در این صنعت گفته اند که افزایش درآمد شرکت هایی مانند مدیاتک به خاطر فروش ایده آل دستگاه های شرکت هایی مانند هوآوی، اوپو، ویوو و شیائومی است که میزان سفارش تراشه از مدیاتک را افزایش داده اند و به طور مرتب مدل های جدیدی را رونمایی و روانه ی بازار میکنند. چهار شرکت چینی نام برده شده مجموعا سهم 70 درصدی را از بازار تلفن هوشمند چین در اختیار دارند و عطش آنها به کسب سهم بیشتر از بازار این کشور باعث خشنودی هر چه بیشتر تامین کنندگانی همچون مدیاتک شده است. اتفاق بدی که برای هواوی در میان این شلوغی بازار رخ داده این است که دولت امریکا به واسطه‌ی مضنون بودن در مورد جاسوسی شدن توسط دستگاه‌های این شرکت، نظر خود را در مورد عرضه‌ی گوشی‌هایی مانند میت 10 پرو تغییر داده و فروشگاه BestBuy به زودی فروش گوشی‌های این شرکت را متوقف خواهد کرد. از آنجا که هواوی به همکاری با اوپراتورهای امریکایی و حضور پر رنگ تر در بازار این کشور علاقمند است، این اتفاق باعث نگرانی سازنده‌ی چینی شده است.

در حالی که موقعیت شرکت‌های چینی همچون هواوی، شیائومی، اوپو و غیره در چین فوق العاده به نظر میرسد اما واقعیت این است که این شرکت‌ها با فعالیت در بازار خارج از چین میتوانند وضعیت خود را بهتر از حال حاضر کنند. سال گذشته بازار چین اولین کاهش فروش گوشی هوشمند در تمام دوران ها را تجربه کرد و این میتواند زنگ خطری برای سازندگان بومی محسوب شود. گزارشی هم که آکادمی فناوری ارتباطات چین منتشر کرد نشان میدهد عرضه‌ی گوشی هوشمند در سه ماهه‌ی ابتدایی امسال نسبت به همین دوره از سال قبل 27 درصد کاهش پیدا کرده و به حدودا 81 میلیون دستگاه رسیده است. با این حال چین همچنان بزرگترین بازار گوشی های هوشمند در جهان است.

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا