نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

ایران دارای رتبه چهارم دنیا در تحقیقات سلول‌های بنیادین

به گزارش  مهر، دکتر شاهین آخوند زاده در سومین همایش ملی تازه های سلولی و مولکولی در دانشگاه علوم پزشکی بابل، با بیان این مطلب افزود: امروزه مشکل ایران و کشورهای در حال توسعه مشکل بیماری‌های واگیر نبوده بلکه بیشتر بیماری‌های غیرواگیر است.وی تاکید کرد: بیماری‌های غیرواگیر اصلی همچون چاقی، دیابت، بیماری های قلب و عروق و… هستند که سرمایه گذاری و تحقیقات بیشتری را در این زمینه می طلبد و منافع مالی زیادی برای کشور در بر خواهد داشت.

قائم مقام معاونت تحقیقات و فناوری وزارت بهداشت با اشاره به اینکه سن سکته قلبی و مغزی درایران کاهش یافته است، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری درپیشگیری از بیماری غیرواگیر می‌تواند تاثیر بسزایی در کاهش آمار بیماری‌های غیرواگیر داشته باشد.

آخوندزاده اصلاح روش و سبک زندگی را مهم‌ترین عامل کاهش بیماری‌های غیرواگیر برشمرد و یادآور شد: بحث سلولی مولکولی یک تکنیک تحقیقاتی است که می‌توان با آن به روش های جدیدی دردرمان دست یافت.

وی افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل در بحث تحقیقات بالینی جزو دانشگاه خوب و مطرح این حوزه در کشوراست و سابقه طولانی درخصوص فعالیت بهینه در این حوزه دارد.

آخوند زاده با اشاره به اینکه یکصدم درصد بودجه وزارت بهداشت صرف تحقیقات می شود، گفت: هیات امنا دانشگاه‌های علوم پزشکی باید برابر دستورات ابلاغی سه درصد اعتبارات مالی دانشگاه را صرف امور تحقیقات کنند.

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل