نماد سایت خبرگزاری سیناپرس

دنیای مجازی به تعریف موزیلا

شرکت موزیلا که یک بنیاد غیرانتفاعی است، همواره با محصولاتی مانند مرورگر فایرفاکس به‌عنوان یک نام شناخته شده برای کاربران وب محسوب می‌گردد. در این میان این شرکت در طول یکی دو سال اخیر به دنبال تغییر رویکرد خود بوده است و به دنبال ورود به بازارهای جدید رفته است.

این شرکت در طول چند ماه اخیر به‌شدت بر روی پروژه واقعیت مجازی تمرکز داشته اس و قصد دارد تا خدمات مدرنی در این زمینه را به کاربران خود ارائه کند. این خدمات شامل یک مرورگر وب باقابلیت‌های ویژه برای استفاده از واقعیت مجازی نیز هست که بسیاری از دریافت آن هیجان‌زده به نظر می‌رسند.

حال موزیلا اعلام کرده است که قصد دارد تا این پروژه ویژه که با نام مرورگر واقعیت موزیلا یا Mozila reality عرضه شود را در تابستان سال جاری به کاربران خود در تمامی جهان ارائه کند. یکی از مشکلاتی که درزمینهٔ واقعیت مجازی به‌عنوان یکی از دلایل اصلی عدم اوج‌گیری آن معرفی شده است، قیمت بالای این فناوری است.

با این شرایط محصولاتی مانند مرورگر جدید موزیلا می‌تواند به کاهش قیمت تمام‌شده این فناوری کمک شایانی کرده و درنهایت موجب شود که کاربران بیشتر به‌سوی استفاده از واقعیت مجازی تمایل نشان بدهند. البته همه دستگاه‌های واقعیت مجازی در فهرست پشتیبانی این دستگاه جای ندارند ولی مرور وب در وضعیت واقعیت مجازی بدون شک می‌تواند تجربه‌ای باشد که شرکت‌های تولیدکننده سخت‌افزار برای به دست آوردن آن دست به هر تلاشی خواهند زد.

منبع: Cnet

ترجمه: آناهیتا عیوض خانی

No tags for this post.
خروج از نسخه موبایل