همکاری دو غول برای ساخت لندرور خودران

خودروهای خودران پس از تصادف خودروی اوبر که منجر به مرگ یک سرنشین شد، با چالشی جدی روبرو شده‌اند. این خودروها با ترس اجتماعی، عدم اعتماد و مواردی ازاین‌دست روبرو هستند که موجب می‌شود تا شرکت‌های سازنده در ادامه روند با احتیاط بیشتری اقدام کرده و یا حتی تردیدی جدی در این زمینه داشته باشند.

با این وجود به نظر می‌رسد که یکی از پیشگامان این عرصه یعنی شرکت وایمو به‌هیچ‌عنوان از این حادثه نترسیده است و قصد دارد تا با تمام قوا به کار خود ادامه بدهد. این شرکت به‌تازگی با جگوار پیمان همکاری امضا کرده است تا یک نسخه از خودروی محبوب لندرور را به‌صورت کاملا خودران تولید کند.

این دو شرکت قرار است تا این خودروی ویژه را بر پایه شاسی سیستم فعلی جگوار یعنی I-Pace درست کنند. این خودروی الکتریکی می‌تواند با هر بار شارژ بیش از 384 کیلومتر به حرکت ادامه بدهد و این امر موجب می‌شود تا رقیبی جدی برای تسلا باشد.

با این شرایط تبدیل چنین خودرویی به یک خودروی خودران می‌تواند یک معادله برنده- برنده باشد. این دو شرکت قصد دارند تا سال 2022 تعداد 20 هزار دستگاه از این خودرو را تولید کرده و در اختیار مشتریان قرار بدهند. این امر نشان می‌دهد که برنامه‌های وایمو به نحوی است که تا چند سال آینده خودروهای خودران کاملا در بازار مصرف قابل دسترسی خواهند بود.

منبع:Cnet

ترجمه: احمد محمدحسینی

 

No tags for this post.

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا