ایجاد تصادفی شهر موش ها

اطلاعات به دست آمده نشان می دهد، پژوهشگران آزمایشگاهی در انگلیس که نام آن هنوز اعلام نشده است، شهری با 180 هزار موش ایجاد کردند. این تعداد موش آزمایشگاهی بسیار فراتر از مجوز اعطایی به این آزمایشگاه بوده و پژوهشگران این مرکز نیز برخلاف قانون، آزمایش های غیرمجازی را بر روی موش ها انجام داده اند.

در مجوز صادر شده برای این آزمایشگاه، بررسی و انجام آزمایش بر روی 127600 موش آزمایشگاهی برای یک پروژه تأیید شده بود که در اثر یک اشتباه و سهل انگاری، این تعداد به رقم قابل توجه 179546 موش افزایش یافت.

پژوهشگران این پروژه ادعا می کنند که این اشتباه زمانی رخ داد که تعداد موش ها در پایگاه داده های مختلف ثبت شد.

گزارش تهیه شده در عین حال نشان می دهد، یک موش پس از انجام آزمایش و عمل جراحی، بدون آب و غذا درون انکوباتور ریکاوری قرار داده شد؛ تعدادی از موش ها بدلیل عدم تغذیه مناسب و دسترسی نداشتن به هوای کافی، تلف شدند. همچنین تعداد 74 بچه موش نیز بدلیل رطوبت ناکافی محیط، پس از 65 ساعت مردند.

بروز این اشتباه، موجی از نگرانی را در مورد عدم نظارت درست بر آزمایشگاه های سراسر بریتانیا به وجود آورده است.

آخرین آمارها نشان می دهند، موش ها 60 درصد از جمعیت 2 میلیون حیوان آزمایشگاهی که برای انجام تحقیقات در بریتانیا مورد استفاده قرار می گیرند را تشکیل می دهند.

از موش ها در تحقیقاتی از جمله دیابت، سرطان و بیماری آلزایمر استفاده می شود. دلیل استفاده از این جوندگان، کوچک بودن و تطبیق پذیری سریع آنها با محیط های جدید است. زاد و ولد سریع – 40 بچه موش در سال – یکی دیگر از دلایل استفاده از موش ها در تحقیقات آزمایشگاهی است.

کارشناسان تأکید می کنند، استفاده از روش های پیشرفته بدون نیاز به استفاده از حیوانات آزمایشگاهی، علاوه بر پیشگیری از بروز چنین خطاهایی، با نتایج بهتری همراه خواهد بود.

 

مترجم: معصومه سوهانی

منبع: telegraph

No tags for this post.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا